Jag VS Myrorna 1-0...

Ja, igår fick dom sig så dom teg. Efter femtioelva dränkningar fattade dom vinken och gav sig av... I morse när jag klev upp så var altanen min igen. Får väl se om dom vågar sig tillbaka... I så fall så begår dom sitt livs misstag.... ;o)

Som sagt, kvällen igår gick verkligen i slapphetens tecken..... Satt ute på altan till kl var 19:30, sen in och fixade lite i köket. Vovvsen fick mat och sen gick vi upp till tv-rummet och fortsatte slappandet..... Härlig dag!!!

Frugan slutade kl 21 och jag tvingade henne förbi godishuset på vägen hem...... Snacka om att jag var gottissugen... :o)

Halv sex vaknade jag i morse av en liten Accta som tyckte att hon hade sovit nog..... Sa till henne att det är bara att somna om lilla vän, men det gjorde hon ju inte... Hon rumsterade om i buren, möblerade om filten där inne så det slamrade på ordentligt. När hon inte fick någon uppmärksamhet då, så satte hon sig mot ena sidan av buren och kliade sig. Till saken hör att den sidan står precis mot elementet, så ni kan ju fatta hur det lät... Då gav jag upp och gick upp och gav henne mat. Kl var då halv åtta. Tänkte att det skulle bli lugnt i huset sen så man fick sova lite till på sin lediga dag, men ack vad jag bedrog mig. Kl åtta började grannen klippa gräset precis utanför vårat sovrumsfönster och det vaknade naturligtvis hundarna av, och så var det med den sovmorgonen..... Gick upp och körde igång tvättmaskinen istället....

Tanken var att Åsa skulle ha tagit med sig Java på en cykeltur på morgonen, men när vi såg att det redan var 20 grader varmt där vid 9-tiden så fattade vi ett nytt beslut. Vi for ut till skogen med båda vovvarna och kollade in den där vägen som jag hade hittat, men inte hunnit undersöka. Det vart en mysig promenad i skuggan av trädkronorna i en halvtimme. Och det räckte absolut i den här värmen.... När vi kom hem så fick Accta ligga i buren en stund och väl utkommen därifrån så slocknade hon som en gris inne i tvättstugan... (skönt med kallt klinkersgolv)

Efter det har jag bara skrotat på här hemma lite. Hängt lite tvätt och skrattat åt tokiga vovvar som lekt på gräsmattan.

Men nu ska jag ta mig i kragen och åka in till stan... Måste se mig om efter nått att ha på mig till helgen då vi ska på bröllop. Har en kjol hemma som man kanske kan hitta något snyggt till, eller så kanske det finns någon fin sommarklänning.... Ja, vi får välan se....
Återkommer väl med rapport om vad det blir för utstyrsel.... :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback