Hot, hot, hot!!!

Ytterligare en dag med megavärme, men som tur är så har det blåst lite mer idag. Lyckades t o m få till tvärdrag i butiken... Helt otroligt!!! Och tur var väl det för jag vet inte om jag hade pallat en till dag som igår....

Tanken var även i morse att vi skulle ha tagit vovvarna till skogen och sedan ett träningspass efter det... Men efter en titt på termometern så avskrevs dom planerna även idag... Det blev till att skrota på hemma i trädgården istället. Strax efter nio tiden kom Per och Linn på besök. Vi skulle passa Linn en stund medans pappa Per skulle iväg på några ärenden. Detta uppskattes mkt av både Linn och vovvar. Dom älskar verkligen denna unge... :o) Accta kanske tycker att hon är lite väl smaskig, för hon blir ganska intensiv mot henne ibland, och med intensitetet kommer även dom små "betten".. Men det är ganska lätt att avvärja, håller man bara koll på henne i början av besöket och påminner henne om hur man är bland barn, så går det över....

Medans "faster Åsa" klippte gräset så satt jag och Linn på en filt och klappade på lilla Accta som gärna ville vara med oss. Mysigt!!! Java kutade runt och envisades med att lägga leksaker framför gräsklipparen, till mattes stora förtret... ;o)

Tror även att jag har kommit på ett sätt att få Accta mer intresserad av att komma med leksaker till mig och leka... Testade min lilla "plan" flera gånger idag, och tror du inte på sjutton att det funkade. Vart helt paff faktiskt... Kom på "planen" av en slump och bestämde mig för att testa, och så funkar det... Får väl se om det funkar imorgon också... :o) 

Efter jobbet har vi bara slappat i värmen. Just nu sitter jag i tv-rummet med balkongdörren på vid gavel och det känns knappt. Vovvarna ligger slickade mot golvet i dörröpningen och verkar hemskt nöjda med livet. Tror att det svalkar dom lite iaf.

Är det nu inte lika varmt imorgon förmiddag så ska jag nog ta med mig Accta och fara iväg en sväng med henne ensam. Promenera lite, leka lite och bara mysa på....

Fick även reda på att jag får ledigt på måndag. Har fjäskat lite med min kära kollega och hon tar mitt pass på måndag fast hon är ledig egentligen. Tack Sandra!!! Anlednigen till att jag vill vara ledig är att vi firar 2-årig bröllopsdag då. Så nu är vi båda lediga och kan göra vad vi vill med den dagen. Planen är att vi ska gå ut och äta på kvällen, men nu får vi även planera vad vi ska göra under dagen... Kul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback