Promenad och möte...

Idag har Java och jag roat oss medans den "riktiga matten" har varit på jobbet och slitit hårt för brödfödan. Jag hade bestämt möte med Eva och Javas älskade Ecco kl 10:30 för en härlig prommis. Och idag lektes det vill jag lova. Dom for både högt och lågt omkring i den djupa snön och busade på. Sen gör ju snön att det blir ännu busigare på nått konstigt sätt.
Det var ett tag sedan som dom träffades nu pga att Java har löpt och vi ville vänta lite längre efter att hon hade löpt klart, bara för att vara på den säkra sidan. Det skulle se just snyggt ut om det blev schäfer/golden valpar... ;o)

Efter promenaden, som för övrigt gick i lössnö med hög puls hos mattarna som följd, så for Eva och jag ut till klubben för att vara med på ett möte som TÄS ordnat. Det handlade dels om dom nya tävlingsreglerna som vi gick igenom och även om hur vi ska få funktionärer till våra tävlingar. Sen smög det sig in en hel del ekonomi också pga det ekonomiska läget som är i klubben just nu. Det blev ett långt möte, från 13:00 - 16:00, där det var många intressanta diskussioner och en hel del bra förslag som kom upp.

Innan vi for hem från mötet så tänkte jag ta ut Java så hon fick rasta sig. Sagt och gjort, vi gick iväg medans några "valpmänniskor" var vid bilarna och pratade och valparna roade sig med varandra. När vi kom tillbaka till bilarna så stod dom fortfarande kvar där. En i koppel och en lös. Och tror du inte på fan att den lösa valpen snirklade sig in bakom bilarna och dök upp precis bakom Java och stoppade in nosen i hennes päls när vi stod vid bilen och jag höll på att öppna burdörren. Hmm.... Inget kul tyckte Java som tog till sitt värsta gurgel och skrämde iväg valpen så att den sprang skrikande därifrån. En tanke som jag då ställde mig var att: är man inte mer rädd om sin valp? Jag menar, nu är inte Java någon elak hund, men hon ogillar främmande hundar oavsett ålder och hon är väldigt revirkänslig. Inte populärt alls att det kommer fram en hund till henne, oavsett ålder, som hon inte känner och absolut inte när hon står precis utanför SIN bur i bilen. Men hon hade ju lika gärna kunnat vara en sån som "tuggar upp" små valpar och då hade det nog inte varit så mycket kvar av den stackars valpen. Jag menar, visst, låt valparna träffas och leka med varandra, men kanske inte på parkeringen på klubben precis framför andras bilar. Det hade ju varit bättre om dom hade gått en liten bit åt sidan istället.
Samtidigt så vart jag irri på mig själv som inte hann se och kunde hålla ut foten så valpen inte kunde komma fram. Valpen var väl ca 12 v, så det hade ju inte varit så svårt att hålla den på avstånd.
Nåja, Java vann ju "matchen" med valpen och nu lär hon väl vara ännu stöddigare mot andra hundar en tid framöver.... *suck*
Hoppas bara att inte valpen blir rädd för andra hundar efter det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback