Besök av Zelda.... Igen...

Ja, som ni såg på rubriken så har Zelda antagligen varit och hälsat på oss igen. Nu var det ett tag sedan, men idag så hände det.

Vi satt vid köksbordet och fikade med Linn innan hon skulle gå och lägga sig. Plötsligt så ser jag att hon tittar in i vardagsrummet och ler stort. Sen böjer hon sig fram emot mig och viskar: "Millis, Zelda är i vardagsrummet"... Jag frågade: "Va??" Hon viskar igen: "Zelda är i vardagsrummet, titta så får du se" sen fortsätter hon fika som om inget har hänt och börjar prata om annat. Jag tittade naturligtvis dit, men såg inget.

Det är inte första gången som detta har hänt sen Zelda gick till dom gröna ängarna. Flera gånger som hon har sagt att Zelda har varit här så har även Java reagerat väldigt skumt. Inte vågat gå in i det rummet som Linn har sagt att Zelda är i, raggat och hukat sig osv osv.... Dom säger ju att barn (Linn är 3 år) och djur kan se döda väsen, så..... Hur som helst så känns det jätteskönt att veta att hon går omkring här hemma bland oss. Jag blir otroligt lugn av det.

Idag har Java fått vara på en promis med den "riktiga matten" själv. Jag var hemma och bara var. Ganska skönt faktiskt. Dom hade haft en mysig promenad, lite kallt. På kvällskvisten tränade dom här ute i trädgården. Vi håller på att lära henne ett belöningssystem som Jan Gyllensten pratade om. Funkar så himla bra på henne. Hon blir så fokuserad och koncentrerad att man tror att ögonen ska trilla ur. Ska bli intressant att se hur det här slutar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback