Typiskt...

Här har det varit snöfritt i några veckor nu och jag har funderat av och till på om man inte skulle ta sig ut i skogen och lägga något spår. Igår bestämde jag mig, ringde till Ann-Sofie och bestämde en "spårdate" med henne kl 10:00 idag..... Jättekul!!!!
På kvällen igår började det snöa lite och jag tänkte, äsch, några flingor spelar ingen roll.. Vaknade i morse och det hade kommit över en deci.... *suck* Så det var ju bara att ställa in.... Så himla typiskt alltså.. Men vad lär man sig av det här?? Jo, skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag.... :o)

Så ni kan ju gissa vad jag gjorde efter doggypromenaden? Alldeles riktigt... Skottade... Tog hårt på kroppen, så efter det så har jag inte gjort så mkt mer faktiskt... Klippt lite klor och myst med vovvarna...

Nu på kvällen så var det fotbollsmatch och Åsas bror och pappa kom hit och dom skulle kolla på den. Då tog jag med mig Accta ut på en liten kvällsprommis. Gick förbi brandstationen och stannade där en liten stund och tränade... Mitt under träningspasset så kom det två personer med några tibbar.. Satan i gatan vad såna där små ulltusshundar kan leva om.... Dom lät som lejon "on speed".... Accta slängde dom en blick och sen fortsatte vi träningen... Tror ni jag vart stolt över henne då?? Dom gick bara några meter från oss och Accta var ju lös, så om hon hade velat så hade hon lätt kunnat springa fram till dom innan jag ens hade hunnit reagera... Men det gjorde hon inte... Dutti tös.... Hon såg mest irriterad ut... "Komma och störa mig och min matte nu när vi har roligt..." :o)

I morgon åker vi till Skellefteå. Vi ska fira nyår hos Åsas mamma. Åsa jobbar inatt och vi ska åka så fort hon kommer i morgon bitti. När vi kommer fram så ska Åsa sova några timmar och då ska jag fara och träffa Camilla och Magnus. Det är dom som har Acctas syster Avanti.. Ska bli kul att träffas, har inte sett dom sen lägret i somras. Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran så jag kan visa upp några bilder. :o)

Själva aftonen blir en lugn kväll. Vi kommer antagligen att spela lite spel och bara umgås. Äta lite god mat och så.. Sen ska vi väl försöka undvika så mkt smällande som möjligt. Det är ju Acctas första nyår och jag vill inte att hon ska uppleva den som obehaglig.

Men nu är det dags att krypa till kojs. Åsa ringer och väcker mig innan hon far från jobbet imorgon...

Gott nytt år på er allihopa!!!

¤ Lyft ansiktet mot solen då ser du inte skuggorna ¤


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie och Qurre

Just nu ser det inte ut att bli mindre snö...

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 14:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback