Sicket meck alltså...

Dagen började med ett totalt värdelöst möte med Försäkringskassan.... "Vi vill att du kommer ner för att diskutera ett projekt som vi har startat" och när man väl kommer ner så pratar vi i 5 minuter och sen säger dom "ja, jag hör ju att du inte är aktuell för det här projektet"... A men va fan, kunde vi inte tagit det över telefon istället för att jag skulle behöva stressa ända ner till stan på min lediga dag och leta parkeringsplats. Kanske ska skicka faktura på bensin - och parkeringspengar till handläggaren... Tror ni jag får igenom det?? Skulle inte tro det.... *suck* Man kan ju bli trött för mindre.

Nåja, vart på lite bättre humör under promenaden iaf. Gick med vovvarna i Bäcksjön medans Åsa var inne på VSG-möte på jobbet. Strålande sol och 1 plusgrad... Härligt!!! När mötet var klart gjorde vi några ärenden och sen for vi till klubben för dagens lydnadspass...

Väl där var vi helt ensamma förutom Lena som rastade sina vovvar. Efter ett trevligt surr en stund stoppade hon in sina i bilen och ville att jag skulle ta ut Accta, hon har inte sett henne sen i somras när hon var liten... Hon tyckte att hon hade blivit så stor, så stor.... :o) Sen sa hon som alla andra säger, gud vad lika Accta och Java är... Alla säger det, men jag tycker inte alls att dom är så lika... Men det kanske beror på att man lever med dom och ser dom varje dag....

Vi började träningen med ett uppletande för båda jyckar. Båda gick jättefint...Vi vallade inget utan bågade ut och la ut grejerna och vovvarna fick följa med ut och se, sen gick vi tillbaka och skickade dom rakt mot grejen. Roligt också att det hade hunnit bli mörkt så dom fick verkligen använda snoken när dom letade. Fina raka skick blev det... :o)

Sen var Åsa och Java först ut på lydnadsplan. Det grejades med halterna för dom... Java har ju en förmåga att sätta sig så fasligt snett, i transporten går hon skitfint. Positionen är kanon och superkontakt. Men så fort dom gör halt så svänger hon ut med rumpan, ibland så mkt att det nästan blir i 90 graders vinkling. Vi har nu testat allt, jag gick t o m och bröt av en kvist som Åsa fick använda som ett "ridspö" att peta till henne på rumpan med i förhoppning att hon skulle svänga in den. Men icke då.. Hon brydde sig inte det minsta... Så efter funderingar och åter funderingar så såg vi inget annat alternativ än att ringa vår mentor, Janne.... Han kom med förslaget att köra halter efter en vägg och gå så nära väggen att hon inte har någon möjlighet att sätta sig snett.... Så vi bestämde att vi skulle leta upp en vägg på vägen hem och testa.

Sen var det Acctas tur att entra planen. Körde fokus på tysta starter, raka sättanden och läggande under gång.. Kul att ha någon som tittar på en nu eftersom jag tränat så mkt ensam. Åsa tyckte att det såg kanon ut och jag fick höga betyg av henne. Bra, då vet jag att jag är på rätt väg och ska fortsätta så.

När vi sedan for hem så skulle vi leta upp ett ställe i Sävar som har en bra vägg för Java att träna raka sättanden på. Vilket meck alltså.... Jag tror att vi for runt i halva Sävar innan vi hittade en vettig vägg som var tillräckligt lång för att göra åtminstone 10 sättanden i rad på... Och den skulle ju inte bara vara lång, det skulle även vara en vägg som man kommer tillräckligt nära utan snövall och så. Men vi hittade iaf en till slut och testade... Funkade kanon!!! Så nu är det väggträning som gäller ett tag framåt så hon får in i sin lilla hjärna hur man gör när man sätter sig... ;o)

Väl hemma så hade vi två trötta och hungriga vovvar... Dom fick sig även var sitt grisöra till efterrätt... Smaskens... :o)

Nu är det "Mannen som talar med hundar" på tv..... Mitt favvoprogram.... :o)

¤ - Jo, Chefen, jag är rädd att jag kommer att ersättas av en dator.
- Snälla Harald, för att ersätta Dig räcker det med en miniräknare. ¤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback