Ny vecka igen...

Jahopp, då var det måndag igen... Veckorna går så fort nu så jag vet inte vad.... Det regnar ute och är snorhalt på gator och vägar, så någon direkt julstämning finns inte heller trots alla fina adventsljustakar/stjärnor som man har i fönstren... Vem vet, det kanske blir en snölös jul i år...

Igår var jag till sågen och tränade lydnad med Accta medans Åsa var hemma och hjälpte Roger att sätta in vår nya värmeflyttare. Både min träning och arbetet här hemma gick bra och vi var nöjda och glada på kvällen.

Idag har träningen bestått av metallapportering i köket. Hon är så söt, lilla hjärtat... När hon börjar bli trött så lägger hon sig ner med apporten i munnen. Men se det gick inte matte på. Då vart hon upplyft till sittande ställning igen, för jag hade ju faktiskt sagt sitt, och inte ligg... :o) Apporteringen går iaf framåt. Hon är fortfarande lite ovillig till att ta den självmant, vill gärna vända bort huvudet och så. Men ger man henne inget val så tar hon den så snällt. Hållandet är hon jättebra på, håller den fast och fint. Har även börjat lägga in kommandot också. Blir bra det här förhoppningsvis. Det är fortfarande en väldigt lugn träning, vill inte ha en massa stress i detta momentet. Så fram tills att hon tar den själv på ordet apport så kommer jag att hålla till i köket utan en massa annan störning.

Undertiden vi dolade på hemma med detta så var Åsa och Java iväg och tränade lydnad. Dom kom tillbaka glada i hågen och det hade gått jättebra idag. Åsa håller just nu på med att få till snygga sättanden och det går som sagt framåt. Härligt!!!

Imorgon ska vi lämna in bilen för att byta fläktrem och kamrem. Blir väl inte världens billigaste historia direkt, men det måste ju göras, så....

Nu ska jag köra en till omgång apporteringsträning och sen är det kloklippning på båda vovvar..

Natti!!

¤ Kvinnor och soppor ska man inte låta vänta, för då kallnar de ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback