Regnet det bara öser ner...

Jisses vad det har regnat idag... Det har vräkt ner hela dagen och nu på kvällen kom det ett rejält åskväder som har dundrat på här i en halvtimma eller något. En knall gjorde att hela huset skakade...

Morgonen började lugnt. Frugan var på jobbet och vovvarna och jag låg i sängen och kollade på friidrott... Lugnt och skönt.

Efter att ha varit ute lite i regnet på gräsmattan så fick dom träna lite "ensamhetsträning" medans jag fortsatte att kolla på friidrott. Accta låg i buren i 1½ timme inne i hundrummet och jag satt på övervåningen. Jag hade stängt till dörren in till rummet så hon såg inte att jag gick dit upp. Och hon var så duktig så, inte en knyst hörde jag där nerifrån.

Kristin kom på besök och vi pratade lite om sommaren som varit och vad vi har hunnit göra med våra vovvar. Har inte träffat henne på nästan två månader, så det var kul att surra lite över en kopp te.

När hon hade farit så var det dags att hoppa i regnkläderna och dra med mig hundarna ut på en promenad. Väl i skogen när vi hade kommit ut ur bilen så tittade hundarna på mig som om: "Allvarligt, matte.. Menar du på allvar att vi ska vara ute i det här värdet???" Japp, det menar jag, sa jag och började gå. Accta, som inte gillar regn, intog en bordercollie liknande ställning brevid mig i ca 100 meter, sen verkade hon tycka att hon var så blöt att hon inte kunde bli så mkt blötare... Hon skakade på sig och började gå normalt... Hi hi hi.... Men hon måste ju lära sig att vara ute i regn... Jag menar, om vi ska tävla längre fram så kan det ju faktiskt regna på tävlingen..... ;o)

Efter promenad och lite andra ärenden så hämtade jag frugan på jobbet och vi for ut till klubben och tränade lite lydnad... Vi hade bestämt det innan och man måste ju faktiskt träna i pissväder också.

Javas träning gick riktigt bra. Jag tittade lite på håll och positionen och kontakten var underbar att se..... Verkar lovande inför framtiden... :o)

Acctas träning gick mindre bra idag. Det var pipigt och gnälligt och om det beror på att det regnade eller om det var för att Java tränade en bit bort, eller både ock, det vet jag inte.... Gav upp träningen ganska fort och bara lekte med henne istället. Nu går det ju att kampa igen, för alla tänderna är tappade och dom nya har börjat komma upp. Det kändes även att hon går in hårdare i kampen nu, kul!!!

På kvällen här har vi bara tagit det lugnt, käkat lite middag och klippt klor... Har försökt att få ut Accta och pinka, men hon vägrar att gå utanför altanen... Gräsmattan ligger under en sjö och det vräker fortfarande ner. Ska bli intressant att se om man får ut henne för "sista pinken" innan det blir sängdags... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback