Påskdagen...

Ytterligare en jättehärlig dag. Vaknade i morse och drog mig länge. Telefonen ringde och det var Åsa som ringde från jobbet. "Har inte du klivit upp än??" "Nä, se det har jag inte och nu ska jag nog sova lite till...." ;o) Menade väl inte det egentligen, men tror du inte att jag somnade om... Vaknade inte förns strax efter 11. Härligt!! Klev upp och insåg att jag hade sovit över frukosten så det blev lunch med påskmust ute på altanen. Strålande sol och varmt... Java roade sig med att "döda" snöhögar medans jag åt.

Sen var det målning för hela slanten. När Åsa sen kom hem så spacklade hon och jag fortsatte måla och sen tog vi en liten break och for ut i skogen med Java. Det kom många pipande ljud från bak i bilen när hon såg att vi la ut ett spår till henne, och ni skulle ha sett hennes blick när vi sedan, efter att vi hade lagt ut spåret, startade bilen och åkte därifrån. Blicken och minen var som: "men, men, men, hallå, glömde vi inte nått"... Sötnos!!! Vi for upp till sjön och gick en timmes promenad där. Det var längesedan som vi gick tillsammans allihop, så det var riktigt mysigt. Speciellt eftersom Åsa och jag löser alla världsproblem som finns när vi promenerar vovve... ;o)

Efter det for vi tillbaka till spåret, och som hon spårade..... Full koncentration, mitt i spårkärnan nästan hela tiden och världens tryck i linan. En fröjd att se. Hon är verkligen en liten spårprinsessa...

Java sp?
Java trycker sig fram i spåret

På kvällen så har vi målat klart inför morgondagens tapetsering. Det enda som är kvar att måla är garderobsdörren, men den ska vi ta så fort vi får tillfälle. Den står numer ute i hallen och väntar på sin tur. :o)

Ja just ja, har ju även klippt klorna. Inte den roligaste sysselsättning som Java vet, men det går bra. Lite sprattlig och så, och jag har sagt till henne att det går mkt fortare om hon ligger helt still, men hon vägrar lyssna. Passade även på att smörja in tramdynorna. Hittade två ganska stora sprickor på var sin trampdyna på framtassarna. Elände!! Tror nog att det gjorde lite ont där ändå, för hon ryckte ganska mkt när jag smörjde just där.

Fick även mail från kennelmamman idag. Hon har fotat alla valparna en och en.. Kul!!! Man ser faktiskt lite skillnad på dom nu när man får se dom var för sig. Fastnade direkt för en av tikarna och när jag sedan pratade med kennelmamman i telefon så hade hon funderat lite på om det inte var just den tiken som skulle flytta till oss... Vilket sammanträffande... Tänk vad roligt om det skulle bli så.... :o)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Så kul att det gick bra när ni var ute och spårade! Och fina bilder som vanligt. : ))Är det något spår som går dåligt så är det årets första eller sista. Det brukar vara bergsäkert.

Jag följer renoveringen med spänning måste jag säga. Vi ligger ganska platt på latsidan, tyvärr!

2007-04-09 @ 09:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback