Påskafton...

Vilken skön dag... Fick vakna av mig själv, ingen väckarklocka idag inte... Java och jag låg och drog oss i sängen och kollade lite på tv. Matte Åsa hade farit på jobbet tiiiiiiiidigt...

Efter en koppelprommis runt kvarteret så började jag med lite renoveringsarbete. Idag har jag spacklat, skurit bort tapet runt dörrkarmen och grundmålat taklisten. Inte så mycket, men det tar längre tid än vad man tror.

När Åsa kom hem for jag och Java ut i skogen en sväng. Hittade en "ny" liten väg som vi inspekterade.. Det är väl egentligen inte någon riktig väg utan bara en liten nerkörd stig som jag antar att skogsmaskiner en gång har rullat på. Vi kom oss inte så särskilt långt på den, men det var mysigt att komma in ännu mer i skogen. Den tog slut vid ett kalhygge och hade varit bättre väder så hade jag nog satt mig där på en stubbe. Jag brukar inte tycka att kalhyggen är särskilt mysiga, men det här stället var faktiskt jättemysigt.. Svårt att förklara....

När jag kom hem så fixade jag mat till min fru. Verkade uppskattat... :o)

Med andra ord, en skön, avslappnad, härlig, ledig dag. Visst, det är påskafton och många människor är nog på släktträffar och sånt, men jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att bara vara hemma. Inte så hysteriskt på något vis.

Fick fler bilder på valparna och ett långt mail från kennelmamman med en massa uppdateringar från valplådan. Jag älskar verkligen dessa mailen. Även fast jag inte har träffat dom små grynen än, så känns det nästan som om man känner dom iaf. Dels pga korten och dels pga allt man hört om dom. Och jag säger det igen, jag LÄNGTAR så himla mkt till nästa helg när vi ska åka ner för första gången.
Vi kommer antagligen att bo i gästrummet på övervåningen den här gången vi är där. I vanliga fall så har vi ett rum brevid tvättstugan i källaren som vi brukar sova i när vi är där, men nu är källaren full med valpar... :o) Visserligen inte i det rummet, men det känns onödigt att ha Java där nere. Man vill ju inte stressa Indra i onödan. Så därför kommer vi nog att sova där uppe. Ska bli hemskt intressant att se vad Java säger när man kommer upp och luktar valp.
Om jag känner Java rätt så kommer man att bli ordentligt genomsnusad... :o)

Glad Påsk på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback