Fortfarande i lyckorus...

Jahopp, nu har man varit ifrån valparna i ett dygn och jag börjar redan få abstinens... Hur ska detta gå...? Får inte se dom förns på lördag igen. Då blir det en ny färd ner till kennelmamma och kennelpappa och även denna gång ska vi sova över, så förhoppningsvis ska väl det stilla mitt begär lite... Kennelmamman har lagt ut lite bilder på sin hemsida gå in där och klicka på knappen "valpar" så får ni se mer av snyggingarna!!!

Som jag skrev i går, vilket privilegium att få spendera så lång tid med alla valpar och mamma Indra. Bara det här att få sitta och studera dom in i minsta detalj. Vid en första anblick så tycker man ju att alla ser likadana ut, men när man väl har suttit hos dom i några timmar så börjar man sakta men säkert urskilja dom till utseendet och lite olika personligheter smyger fram. Nu är dom ju så unga än, så man ser väl inte så där jätte mkt skillnad i personligheterna men några har man sett. Jag antar att man kommer att se ännu mer skillnad nästa helg när dom har hunnit bli en vecka äldre.
Fick ju även vara med och bevittna deras första utflykt utomhus. Trodde nog att dom skulle vara mer försiktiga vid sin första kontakt med den stora vida världen, men dom tuffade på bra där ute. Buskarna var tydligen jätteintressanta och några av valparna upptäckte att det var ganska gott att tugga på pinnar. Det var även kul att busa med löven... Så sött!!!

Vi var ganska många som samlades hos kennelmamma och kennelpappa på lördagskvällen. Det var vi då, min mamma, Åsas bror med dotter, mamma Indras matte med dotter, morbror Raskabo Merricks husse och matte (även dom ska ha en valp från den här kullen) och Carina (valpköpare). Vi åt en kanongod middag och det surrades en massa hund men även andra ämnen togs upp i förbifarten. Sen åkte min mamma och Åsas bror med dotter hem och vi övriga fortsatte kvällen med att titta på SM finalen i hockey.. Eller ja, alla tittade på det utom jag och Sanna, för vi bosatte oss i valplådan.. ;o) Men vi kunde följa finalen därifrån, för det hördes ganska väl vad som var på väg att hända om man säger så... ;o)

Sen på kvällen så körde vi Carina och Merricks matte hem (Mericks husse hade redan dragit ner på stan) och då passade vi på att ta vägen om stan.... Vilket ståhej!!!! Det var Modo fans överallt!!!! Det skreks och det hejjades och det viftades med flaggor vart man än tittade. T o m poliserna verkade ganska nöjda!! :o) Det var helt klart en upplevelse att få se detta på plats!!!!

På jobbet idag har dagen verkligen segat sig fram... Går bara och väntar på att det ska bli lördag igen, och det gör ju inte att tiden går så mkt fortare direkt... När jag kom hem från jobbet så kände jag för att få lite luft, så Java och jag for upp till sjön för en liten prommis. Det blåste ganska mkt och duggade lite, men oj så skönt det var. 13 grader varmt!!! Vi var bara ute i en halvtimma, men den halvtimman gjorde gott i själen.
Java blir ju så busig när det blåser ute och mycket riktigt så fick hon sig ett tokbusryck och for runt i lingonriset som en besatt. Man kan ju inte annat än att skratta.
Hur barnslig får en hund som är över 4 år vara egentligen?? ;o) *love*

Operation Ap-nedräkning: 25 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback