Äntligen helg...

Den här veckan har verkligen gått superdupermega långsamt. Har gått och längtat till att få nästa valpdos och då sniiiiiiiiglar sig dagarna fram. Men NU är det fredag och imorgon styr vi kosan till Ö-vik och alla valpar igen. Ska bli såååå  mysigt.... :o)

Igår var Åsa och Per till Ikea i Sundsvall. Hon kom faktiskt hem med en hel del matnyttigt... Allt från glas, lampor, mattor, köksredskap, hundleksak (en mjukisstövel som är hel än, tro det eller ej) till tyg som ska placeras på Acctas bur så småningom. En annan fick ha tråkigt och vara hemma och jobba istället...
Men det som jag var mest avundsjuk på var att dom stannade till hos valparna på vägen hem. Tydligen har dom växt megamkt på den här veckan. Några öron är t o m på väg att resa sig. Herregud, det måste ju knaka om dom, så fort dom växer... :o) Och dom hade varit galnare än galnast. När Per hade satt sig i lådan så hade han fått valpar som hängde och slängde ifrån alla lediga kroppsdelar, typ julgransbeklädnad... Ha ha ha.... Fasen vad det ska ha gjort ont.... :o) Men dom har ju till sitt försvar att dom är söta... ;o)

Igår var det även sektorsmöte på klubben. Och eftersom jag ska ta hand om alla inmatning på klubbens nya webbsida som ska läggas ut så småningom, så var även jag där. Jag ingår numer i sektorn Pr/info. Ska bli kul faktiskt. Det var ju ett tag sedan som jag la hundägarutbildningssektorn på hyllan. Roligt att få göra nått nytt. Mötet var hur som helst givande och jag tror att det är viktigt att alla sektorer träffas så här med jämna mellanrum så att vi blir bättre på att samarbeta och ta hjälp av varandra över sektorernas gränser. Det kommer även att bli ett medlemsmöte på onsdag nästa vecka och då ska några förslag till den nya webbsidan presenteras för medlemmarna. Sen får vi väl se vad dom tycker och hur mkt förändringar det blir efter det. För förändringar lär det väl bli... :o)

Sen har ju jag blivit lite invalidos. Jag vete fanken vad som hände, men jag skulle sträcka mig efter något på en hylla på jobbet och då kom det VÄRLDENS knaaaaak från min högra stortå... Ja ja, skratta inte nu.. Det gjorde skitont och nu på kvällen har det blivit ännu värre. Jag måste har sträckt den eller nått... Kan man sträcka en stortå???? Eller så har en sena gått av... Kan inte gå ordentligt utan linkar omkring här hemma. Synd om mig... ;o) Så imorgon gäller det att jag gömmer undan den tån när jag sitter i valplådan, för om någon valp hänger sig fast där, då dör jag väl eller nått. :o)

Förutom tån då, så har dagen förflutit utan några större missöden. Java och jag var på prommis i morse i snöstorm... *suck* Ska inte prata om snön nått nu för då kanske den försvinner.... *hoppas*
Jobbet har flutit på men vi har varit en kvinna kort idag. S har varit hemma med nyopererad vovve. Wilma är numer två halsmandlar mindre. Operationen hade gått bra och hon hade både ätit och druckit så här dagen efter... Det är ju ett gott tecken.
När jag kom hem från jobbet så tog jag med mig Åsa och Java till skogen en sväng. Det var gråkallt och regnade lite, men det är så skönt att bara få komma ut en liten stund efter att ha varit inne på jobbet hela dagen. Vi gick inte någon lång sväng men en halvtimma vart det iaf, och en överlycklig Java som hade båda sina mattar med sig. :o) Ett godisupplet hanns med också...

Sen på kvällen har vi svängt ihop en god middag, lite vin och så kokade vi majskolvar till... Så himlans gott alltså. Man äter det allt för sällan. Ska grilla mkt majskolvar i sommar... :o) Java fick också smaka och hon kom snabbt på hur man äter majs från kolven.
Smaskigt, sa hon....

Operation Ap-nedräkning: 21 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Christine

21 dagar till Apan anländer. Gud så spännande.
Här kommer lite "Apagillarbäststatus" från södern.
Som Apa älskar man:
Slanggurka
Groddar av alla de slag
Banan
morötter
vitkål
clementiner
vindruvor
apelsin
äpple
Vad man däremot INTE gillar är:
Wienerbröd
Bröd
Potatis
Tydligen en riktig GI-metods Apa vi har
Ha en go helg
//Kramisar
Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback