Den nya regeringen...

Fick en länk sänd till mig idag. Den handlar om att den nya regeringen har för avsikt att skrota djurskyddsmyndigheten. Det är djurskyddsmyndigheten som har till uppgift att se till att djurskyddslagen i Sverige genomförs. Djurens rätt har nu startat en namninsamling som dom ska överlämna till regeringen. Länken här under går till den insamlingen. Så om ni vill att djurskyddsmyndigheten ska finnas kvar, gå till denna sidan och skriv under.

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,2040255&_dad=portal&_schema=PORTAL

För övrigt har det varit en rätt lugn vecka på hundfronten. Jag har jobbat ganska mkt och min bättre hälft har legat hemma i en förkylning, antagligen samma förkylning som jag hade förra veckan... Känner mig nästan lite skyldig...... Java har fått hålla till godo med korta prommisar och lite lek i skogen. Idag for vi till fotbollsplan efter mitt jobb och hade ett litet fyspass. Det var mkt uppskattat.
Sen skulle Java och matte ha tränat sök på söndag, men jag har fått den stora äran att få träna med Java istället. Det ska bli jätteroligt, då får jag ju en liten hundträningsdos som jag har längtat så länge efter. Java uppskattar nog träningspasset oavsett vem av oss som följer med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback