SÖK

Idag har det varit en riktigt mysig dag. Jag och Java klev upp i morse och tog bilen ut till Bussjö. Där mötte vi upp sökgänget för ett litet träningspass. Det var ganska skönt och varmt, 1 plusgrad och uppehåll. Helt perfekt. Idag hade vi även med oss en "ny" kille. Han var på besök i stan och ville vara med och köra med oss. Hunden heter Nicke och är en vorsteh hane på 7 år. Brukschampion i sök. Hans sök var riktigt härligt att titta på. Undan gick det och markeringarna var klockrena. En fröjd för ögat och verkligen kul att se en "annorlunda" ras i sökskogen.

Java skötte sig faktiskt riktigt bra. Visserligen var hon GASAD och hade mycket spring i benen, men det gick att få kontakt med henne och jag är nöjd. Markeringarna var det inget fel på, hon är så fin hos figgarna, men hon springer ibland lite mer än vad hon behöver. Sen har vi identifierat några "problem" som vi ska jobba på. Vi måste träna på att få in ett system så att hon inte springer lika planlöst som hon gör nu. Så det ska vi jobba på nästa gång.
Sen när hon har markerat så ska vi få henne att springa rätt in till stigen från figgen. Det hon gör nu är att springa tillbaka samma väg som hon kom när hon hittade figgen, och det är ju inte alltid den närmaste vägen tillbaka till stigen. Så nu har vi en liten mall för kommande sökpass.

När vi kom hem så var det en trött hund som "rann" ut från bilen. "In, hämta leksak och berätta att jag är hemma, dricka vatten, kolla så att alla leksakerna var där jag lämnade dom, galopp upp för trappen och sen upp i sängen där "den riktiga matten" låg och kollade på tv, kura ihop mig till en boll och sen zzzZZZzzz."
Vi var hemma vid 14 tiden och vid 20:00 vaknade hon och krävde mat. Så det här passet tog hårt på Liten Java. Men det är klart, konditionen efter operation och penicilinätning är väl inte den bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback