Lydnad med den "riktiga" matten...

Idag har Java fått träna lite lydnad på klubben. Tyvärr var jag tvungen att jobba så hon fick fara dit med den "riktiga" matten.

Enligt rapporten som jag fick när jag kom hem var att hon hade skött sig ganska så bra. Lite slamsig och pipig, men med tanke på att hon har stått nästan helt still i en månad pga tassen och operationen så var tydligen matten rätt nöjd iaf.
Dom hade även gjort ett uppletande efteråt. Men tydligen så hade korridorerna blivit lite för breda och hon hade inte fått ut Java riktigt så rakt som hon hade tänkt. Men det är ju sånt som händer. Får göra lite smalare nästa gång. Hur det gick för det övriga gänget fick jag igen rapport om, men jag antar att det i stora hela hade gått bra. Det var med sökgänget som hon var och tränade med och imorgon så är det träning igen. Denna gången blir det sök och då ska JAG träna Java. Den "riktiga" matten jobbar i natt så hon sussar gott i morgon när vi är i skogen och letar busar. Ska bli jättekul att träna. Det blir ju inte så ofta nu för tiden när man inte har någon hund att träna med.

Vi har även fått ett jätteroligt besked idag. Indra har börjat löpa och förhoppningsvis blir det parning i mitten/slutet av januari. :o) Nu är det bara att hålla tummarna och vänta.
Raskabo Indra
Raskabo Indra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback