Rolig träning...

Var så otroligt trött när jag kom hem från jobbet idag att jag starkt övervägde om Accta skulle få sig en till vilodag... Men efter lite middag återvände krafterna och jag bestämde mig ändå för att fara iväg en liten stund.

Idag åkte vi till idrottsplatsen för att slåss om utrymmet tillsammans med fotbollstränande killar.... Dom var lika fascinerade av Acctas träning som hon var av deras boll... ;o)

Temat för dagens träning var: Ha kul!!!
Har bestämt att sära på lydnadsträningen från platsliggningsträningen ett tag framöver eftersom det lägger sorti över hela träningsstämningen... Det känns lite för laddat, och ibland så verkar det som om Accta tror att jag ska lägga henne plats fastän jag inte ska göra det... Hon blir jätteskum.... Hoppar och gnäller och har sig... Men så fort hon märker att det inte var det som var på gång så blir hon som vanligt igen.... Så nu särar vi på det och lägger in platsliggningen i vardagssituationer ett tag framöver...

Nördade på med framförgåendet idag igen.... Detta moment som jag av någon anledning har jävligt svårt att få till på mina hundar.... Men det känns ändå som att hon var med mer på noterna idag än vad hon var sist... Kanske är det på väg att ge sig iaf...?
Vi tränade även lite linförighet.... Tränar ju oftast fritt följ och jag märker att hon av någon anledning går sämre i linförigheten än vad hon gör i fria följet... Vet att det finns fler hundar som har just det fenomenet... Någon som vet varför?? Nåja, hemskt dåligt var det väl inte, men helt klart sämre kvalitet än fria följet...

Gjorde en inkallning och ett läggande också, mest bara för skojs skull.... Efter det koncentrerade vi oss på krypet.... Ett steg i taget, och jag tycker att hon gör framsteg även i detta moment. Hon är dock fortfarande lite ivrig, men vi nördar på.... Låg och fin var hon iaf....

Åsas magsjuka är väl liiiiiite bättre idag iaf.... Men hon är fortfarande dålig, så hon blir hemma minst en dag till.... Och jag mår fortfarande bra.... *peppar, peppar* Kanske har jag klarat mig ändå..........

¤ Den farligaste av våra fördomar: tron att vi inte har några ¤

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Är också kass på linförighet, JAG alltså. Har fullt upp med att hålla reda på koppel, hund och boll att jag säkert går sämre och mindre avslappnat ;).



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback