Härligt..

Har haft min första lediga dag (av två) idag.... Solgudarna var på min sida och vi hade hela 9 grader varmt i skuggan och 19 härliga grader i solen... LOVELY!!!

Spenderade hela förmiddagen ute i trädgården med diverse pyssel... Dogsen sysselsatte sig med att försöka käka upp alternativt sprida ut så mkt som möjligt av snö/isvallen vi har liggandes på altanen. Den blir ganska hög när snön från taket svischar ner...

Dagen i solen har gjort att mina fräknar har vaknat till liv. Jag har lite konstiga fräknar, har några stycken som sitter runt munnen vilket gör att det ser ut som om jag har käkat choklad och glömt att torka mig runt munnen... :o) Sånt man får leva med.... ;o)

Har även varit duktig och varit bort till miljöstationen med nästan alla boxar vi har i garaget. Så numer finns det inget papper, kartong eller hårdplast där längre.... Metall och glas boxen fick vänta på nästa gång.

Promenaden i skogen gjordes idag utan mössa, första för våren... Jag bara njuter. Ser även hur mkt det tar på snön nu när det är så här fint väder. Kommer på mig själv att så fort jag sitter i bilen och ska någonstans så letar jag spårmarker... Är man skadad eller?? :o)

Kl 18 mötte vi upp Eva på Sporthusets parkering. Det var dags för lydnad.... Körde igenom appell lydnaden med Accta och det kändes bra.... Vi jobbade som ett team idag och det var skönt att se att hon inte var brydd i varken kommenderingen eller att det rörde sig folk och körde bilar bara några meter från oss undertiden vi höll på.

Java fick sig en dust i "apportering utan apportering" och "inkallning utan inkallning".... Avträning även kallad.... :o) Jäkla hund till att bygga förväntningar.... Hopp/sitt/hopp fick hon iaf göra och även linförighet...

Eva körde igenom Ecco i lydnaden och han gick jättefint.... Så kul att se.... Hoppas att dom får ett riktigt bra tävlingsår i år så att dom två sista certen kammas hem... Vi ska hålla tummar och tassar för dom....

Nu ska jag poppa lite popcorn och njuta av att jag har en till ledig dag imorgon... Då står det spår på schemat....

Avslutar med att gratulera Javas syster Jolin som har blivit uppflyttade till Högre skydd med det bästa skyddet i klassen..... Snyggt jobbat, Pernilla och Jolin!!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!! :o)

¤ Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback