Vilken underbar måndag...

Man är ledig från jobbet, det duggar lite lätt, ca 9 grader varmt ute och lydnadsträningen gick SUPERBRA idag... Kan det bli så mkt bättre??? Knappast...

Idag kändes det som om vi gick ett steg längre i lydnaden... Accta kändes som en vuxen hund.... Eller ja, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara... Hon kändes helt enkelt kanon... :o) Trots att det började regna på ganska ordentligt vissa stunder så märkte man knappt det, SÅ bra gick det...
Så mitt i all denna glädjelydnad så gick vi och tog låga stegen av bara farten... Efter några fipplande försök så tog vi oss över hela stegen.... Jättekul, tyckte Accta, men svårt... Inte lätt att hålla reda på fyra långa ben som ska sättas ner på exakt rätt ställe... Hi hi hi... Hon såg verkligen ut som en liten bambi på hal is.... Sötnos...

Gårdagen var hur lugn som helst... Hela flocken gick en riktigt lång promenad, skulle tro att vi var ute i ca 2 timmar... Vi började promenaden att köra ett intervall pass. Vi har ju låtit Accta vara med på dom här passen någon gång då och då, men dom senaste gångerna har hon fått vara med fullt ut. Hon orkar ju naturligtvis inte lika mkt som Java, men när jag ser att hon inte orkar mer så får hon springa en vända till, sen får hon stanna hos mig medans Java springer vidare. No problems.
När vi kom hem efter denna mastodontpromenad så gjorde inte vovvarna så mkt väsen av sig på hela kvällen. Dom låg i två sköna högar och snarkade så taket höll på att lyfta... Hi hi hi... Skönt med trötta och nöjda hundar.

I morse gick hela flocken en promenad innan jag körde frugan till jobbet. Själv hade jag lite ärenden att fixa... Först for jag på jobbet och fixade lite saker, sen var det statoil och luftpåfyllning i vinterdäcken som stod på tur. Efter detta så for jag på Elgiganten och lämnade in mina hörlurar till telefonen. Den ena luren funkar inte. Dom skulle ringa när dom får in en ny, och jag antar att det kan dröja precis hur länge som helst.

Sen var det då dags för detta underbara lydnadspass. Vi for till klubben och det var ganska lite folk där. Skulle tippa att vädret hade lite med det att göra. Några eldsjälar var och körde tävlingsmässiga rundor på agilitybanan bara... Vi hade hela appellplanen för oss själva och det kändes bra. Kontentan av träningen idag vart: positioner, starter, fritt följ (både ett steg åt höger/vänster/rakt fram och några steg transport), hopp, stege och platsliggning. Precis allt gick kanonbra och tyst var hon... Härligt!!! Nu får vi se om detta bara var en "engångsshow" eller om det håller i sig.... :o)

Efter träningen for vi förbi på jobbet och hämtade upp några korvar klass som jag hade betalat vid ett tidigare tillfälle men inte tagit med mig hem.

Väl hemma så har jag donat i köket, dammsugit hela huset och skurat hela nedervåningen. Acctas klor har också fått sig en omgång.

Nu ska jag kolla lite på Jordan rättsläkare, sen är det dags att nana kudden. Tjing...

¤Vi kommer genast att göra allt som är möjligt. Det som är omöjligt kommer att ta lite längre tid.¤


Kommentarer
Postat av: Apan

Lillapan är utmanad av Storapan ;)
Se min blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback