Utmanad...

Tja!! Lilla Apan här... Idag ska jag få skriva i bloggen och min matte kan få hålla på med mina tuggben under tiden.. Då är dom lagom uppblötta tills jag är klar med det här...

Och varför får jag skriva idag då?? Jo, min namne, Apan i Söder har utmanat mig.... Huvva låter lite läskigt att bli utmanad av en stor schäfertik, men jag ska försöka göra mitt bästa medans jag darrar här....

Hur går det till då? Jo, så här:
Man ska berätta 6 st hemligheter om sig själv.... Sedan ska man utmana 6 st nya vovvar....
Så här kommer mina små hemligheter....

1) Jag har en fetisch vad gäller skor, sockar och byxor...
Numer har jag fått lära mig att man inte får tugga på skor (men jag gör det ibland ändå när ingen ser) utan då får man ta till andra knep. Så här gör man: Man stoppar ner snoken så lååååångt man bara kan i dojjan och sedan suger man i sig denna härliga arom men lååååånga, suganden inandningar. Om man sedan blåser ut luften hårt sen i skon, så kan man suga in den igen.. Och ja, så håller man på tills matte säger till att man inte får längre...
Sockar ska man behandla lite annorlunda... Självklart får man ju inte bita på dom (men det gör man ändå när ingen ser) men det är ingen som har sagt att man inte får suga på dom... He he he...
När det gäller byxor så är det lite annorlunda. För det första så blir man alldeles vild när min matte tar på sig detta härliga plagg. Då kringlar man sig runt henne så att hon knappt kan hålla balansen och sen huggar man gärna lite i dom också. Allt detta ska utföras i en ren glädjedans!!!

2) En sak som jag tänker delge här, men jag gör det bara på ett villkor, och det är att ni INTE berättar det för någon.... Jag bara avgudar min syrra... Alltså min syrra som jag bor med... Hon är den absolut coolaste, fränaste och mest kompletta vovve jag vet. Jag vill alltid göra som hon och vara där hon är....

3) När jag var lite mindre så var jag livrädd för regn... Eller ja, allt som hade med vatten att göra faktiskt... Om det regnade ute så intog jag en bordercollieliknande hållning, du vet när dom smyger/vallar... Trodde faktiskt att det inte skulle komma lika mkt regn på mig då.
När vi skulle fara och bada i somras så simmade syrran ut i det blå, men jag vågade inte hänga på. Jag stod och skrek i vattenbrynet i stället för att sedan attackera henne när hon kom upp på stranden.

4) Jag biter sönder allt som jag får tag i, därav ligger jag numer i en kal bur med plåtgolv när jag är ensam hemma... Matte säger att det är för min egen säkerhets skull.... :o(

5) När jag är ute i skogen så ska jag alltid ha den största pinnen jag kan hitta... Den ska vara dubbelt så stor som mig själv, annars är det ingen sport.... Naturligtvis är den lite tung och svår att få upp från backen, men skäller man och gnäller på den så går det lite bättre... :o)

6) Dammsugaren är skitläskig... Jag tror att den lätt kan suga i sig små schäferflickor.... Jag springer förbi den fort fort med svansen lite indragen mellan benen, för om man inte gör så så kanske den sugs in. Men samtidigt som den är sketaläskig så kan jag inte låta bli att vara i samma rum som den när den jobbar... Skulle väl kunna kalla det för skräckblandad förtjusning...

En liten bonuspunkt kommer här: Jag älskar att klippa klorna.... Ligger på rygg mellan mattes ben medans hon klipper och jag somnar varje gång.... Snarkar tydligen....*harkel*

Jahopp, då var det vilka jag skulle utmana då.... Here we go!!!

Min coolaste syrra, Java
http://minatankar.bloggsite.se/ Se Javas träningsbok

Jolin
http://jolinochsole.blogg.se/

Qurre
http://qurage.blogg.se/

Syrran Avanti
http://brannavagen38.wordpress.com/

Rätt
http://christelostlund.spaces.live.com/

Yaxo
http://www.yaxo.net/

¤Tala inte med mig om svårigheterna, tala med mig om möjligheterna!¤

Kommentarer
Postat av: Yaxo

Nu har jag antagit din utmaning och utmanat fler vovvar! Det var inte lätt det här vill jag lova, jag var tvungen ta hjälp av matte med att skriva också, men nu är några av mina hemlisar avslöjade :)
//Yaxo

Postat av: Apan

Härligt att läsa om dina knasigheter **hehe**
Gillar du inte vatten? Ajamen, det som är sååå gott, vänta bara, när du väl fått smak på det, så
Kramisar
Storapan

2007-10-24 @ 22:42:15
URL: http://www.apanbus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback