Lugn dag...

Idag har det varit en väldigt lugn dag. Inte gjort mkt alls faktiskt förutom det gamla vanliga... Promenera vovvar och jobba och så.

Som vanlig hämtade jag vovvarna på lunchen och så fick dom följa med på jobbet resten av dagen. Skönt att kunna göra så.

På kvällen så gick vi ut och gick en flockkoppelpromenad... Tror att jag uppfann ett nytt ord där.. ;o) Naturligtvis kom det fram en lös hund till oss, men jag lyckades hålla hunden borta med min fot och Accta bakom mig. Efter det så gick jag på hundjakt. Åsa och Java gick hem och jag gick och letade hundar som jag hade tänkt att kunna passera på ett normalt sätt så att Accta inte skulle ha den där hunden i minnet. Tyvärr lyckades jag inte hitta någon som jag kunde passera, men vi korsade vägen med några hundar, visserligen på håll, kanske 20 meter, men det är ju alltid något iaf. Accta verkade inte bry sig, så hon kanske inte tyckte att den där hunden var så läskig iaf. Vill inte att hon ska bli rädd för andra hundar, Zelda var det och hon tyckte att anfall var bästa försvar. Vill inte att Accta ska behöva genomgå det. Anledningen till att Zelda var så, var för att hon vart påflugen när hon var liten. Ingen rolig upplevelse för en valp på 4 månader.
Men det här verkar ha gått bra iaf.

Vi ska ha möte på jobbet kl 8 i morgon bitti, sen efter det så börjar jag inte förns kl 14, så jag hade tänkt att fara ut till klubben och träna lite. Efter det blir det promenad och sen får hundarna vara hemma tills Åsa kommer hem kl 17. Det blir bra det.

Nu ska jag ta med mig vovvarna in i sängen och mysa lite.... Kram på er!!!

¤Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback