Gårdagens bus..

Skulle ha skrivit här igår egentligen, men det var så svårt att ta sig in, själva bloggen hängde sig hela tiden, så jag struntade i det...

Men jag kan ju berätta om gårdagens bus idag istället... Hade lämnat hundarna hemma och farit på jobbet. Båda var i hundrummet där Java snällt låg på sin säng och Accta var naturligtvis i sin bur. For hem på lunchen för att hämta med mig dom på jobbet, och vad får jag se??? Jo, Accta har tuggat upp två stora hål + en demolerad kant i sin fäll som hon har inne i buren.. Trötta mig massivt..... Jag försökte pussla ihop bitarna som låg strödda i hela buren, men jag kan säga som så, det är nog en och annan bit som har åkt ner i magen... *suck* Ja, vad blev kontentan av detta då, jo, hon fick ligga i sin bur idag utan fäll, direkt på plåtgolvet.... Kändes väl inte kanonbra att göra så, men det är iaf bättre än att hon ska tugga sönder den mer, och svälja ner mer saker som kan fastna i hennes lilla mage. Så nu blir det fällöst i buren ett tag framöver.

Har hunnit med två träningspass idag. Körde ett pass i skogen efter promenaden i morse. Den gick kanonbra. Sen nu på kvällen efter jobbet så gick hela flocken en koppelpromenad genom "byn"... Vi styde kosan mot skolan och tränade lite på deras fotbollsplan. Den träningen gick väl inget vidare. I morse var hon helt tyst under hela passet, men nu på kvällen så var det lite gnälligt. Inte överdrivet mkt, men det känns som om jag har nolltolerans på gnäll just nu. I morse kunde vi faktiskt träna lydnad på riktigt, medans vi nu på kvällen fick koncentrera oss på tystnad och fokus. Ja ja, det ska väl bli ordning på den här cirkusen också så småningom.

På promenaden igår for vi tillbaka till det stället som vi hade hittat kattungarna på. Vi ville vara helt säkra på att vi inte hade missat någon. Men det var helt tyst och öde där, som tur var....

Nu kan jag säga som så, jag är så trött att jag ser stjärnor... Tror att det är dags att göra ett besök hos kudden.. Natti natti på er!!

Kommentarer
Postat av: Christine

Men halledudande då, stackars kisemisar.
Så skönt att ni kom precis i rättan tid.

Ha det gott
//Kramisar från södern


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback