Stackars frugan...

Åsa har jobbat i natt och kom hem halv åtta i morse. Halv nio var det min tur att fara till jobbet, vilket innebar att det inte vart så mkt sova för henne... ;o) Som tur är så sover valpar med jämna mellanrum under dagen så några timmars sömn hann det bli lite utspritt under dagen.

På jobbet har det verkligen varit helt hysteriskt idag... Löningshelg och jag var ensam hela dagen. Kan säga som så, jag hann inte andas många gånger under dagen.... *pust* Sen vart det ju inte bättre när jag for på OBS och skulle handla lite efteråt.... Typ 3 timmars kö i kassorna och stört omöjligt att hitta en parkeringsplats....

Men när jag väl kom hem så vart det betydligt trevligare.... Ombyte, lite snack med våra trevliga grannar och sen ut i skogen med vovvarna.... Spår stod på dagens schema, för BÅDA vovvar.... Bestämde mig för att hon skulle få göra sin premiär idag... Åsa gick ut Javas spår och jag gick ut ett litet valpspår, ca 50 meter i medvind och Acctas bästa leksak på slutet. Funderade på om jag skulle ha en leksak eller gotta som slut, men den här gången vart det leksak.... När spåret hade legat ca 10 minuter tog jag ut Accta och gick bort till spårstarten med henne lös. Strax innan starten vek vi in i skogen så att vi kom på spåret i en liten snäll vinkel. Accta stannade och undersökte spåret vid första kontakten... Kanon.... Hon gick i spåret några meter och luktade noga, noga... Sedan stannade hon och vände sig som om och såg frågande på mig: "men matte, har du redan gått här en gång".... Sötnos.... :o) Sen kom det både kiss och bajs och efter det så kunde man fortsätta undersöka.... Dom första 15 metrarna (stavas det så? Såg konstigt ut...) velade hon runt lite, kollade i spårkärnan, kollade utanför, vek av och luktade på någon buske och vände sig sedan frågande mot mig. Jag stod bara still mitt i spåret och när hon inte verkade fortsätta så tog jag några steg framåt i spåret.. Då vart det fart på henne.... Hon spårade hela den sista biten och kom rakt på slutet. Där trodde jag hon skulle bli jätteglad när hon fick se sin favvoleksak, men icke sa nicke.... "Jaha, här ligger den, men jag vill fortsätta spåra"... Ha ha.... Fick sätta mig ner i mossan och verkligen leka med den där leksaken själv en stund innan hon ville vara med.... Ja, spårintresse har hon iaf... Sen känns det jäkligt bra att ha gjort det här första spåret med henne lös, då kan jag inte styra henne för fem öre utan man ser verkligen vad hunden gör. Hur som helst så är jag kanonnöjd med dagens övningar...

Nu är det kvällen och jag ska sova.... Det blir till att gå upp tidigt i morgon.. Ska vara spårmottagare och mottagare på budföringen på lägre spår i morgon....

Natti....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja det har verkligen vart synd om mig idag.. Men vad gör man inte...;o)

Postat av: Ann-Sofie och Qurre

Grattis till första spåret!

2007-05-27 @ 09:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback