"Apan" är född!!!!!!!

Idag har jag blivit matte..................... Som jag har längtat...... Och nu är dom här, utanför mamma Indras mage, livs levande, pipande och pigga...... Jag har hört dom i telefon. Jisses, vilket liv...

Det började med att jag fick ett sms i morse strax innan kl 7:00. Då hade vattnet gått och Indras matte hade kastat sig i bilen för färd upp till Ö-vik. Hon skulle vara med på valpningen, och fick hon inte ledigt från jobbet så skulle hon säga upp sig... ;o) Men jag tror att hon har jobbet kvar.... Snäll chef... :o)
Sedan hade vi telefon kontakt med henne till och från under tiden hon satt i bilen. Hon lät lite nervös och vem skulle inte vara det när ens älskling ligger med förlossningsvärkar... :o) Strax innan kl 9:00 tittade första valpen ut, en tik som var stor och pigg. Det hann komma en hane också innan Ewa hann fram. Och under dagen har det bara ploppat ut valpar. En hade t o m kommit när Indra skulle ut och kissa mellan valparna, så den förlöstes ute i snön i en handduk. :o) Det var en tik som kom och som var otroligt pigg. Ewa sa att det här var nog "Apan", för det var väl bara hon som skulle kunna komma på att vara så olydig att komma vid ett så dumt tillfälle. Ett bustroll.... Ja, vi får väl se om det är hon som flyttar hit om 8 veckor. :o)
Än så länge så är det 9 st små pipande "råttor" som har hittat ut. Vi vet väl inte riktigt om det är klart än, kanske finns någon mer... Men det lär vi ju få veta imorgon.

Hur som helst, allt har gått bra... Mamma Indra är pigg och duktig och tar hand om dom små precis som hon ska. Alla valparna har kommit ut lätt och alla har mått bra och varit pigga. Härligt.. Låter ju som en drömvalpning. Hoppas att det fortsätter så....
Nu längtar jag efter kort på dom små trollen. *tittar bedjande på kennelmamman och matte Ewa* Och jag längtar redan efter att få åka ner och pussa på dom. Men det är ju en 3-4 veckor bort. *suck* All denna väntan.....

Och vem vann valpbingon???? *trumvirvel* Jo, matte Ewa så klart.... Så nu blir det hon som får bjuda på vin... Hon hade även tippat på 9 st valpar, och om det nu stannar vid det så får hon bjuda på middag också... ;o) Men det gör du väl så gärna, Ewa?? Typ tacos och den där goda kycklingröran som du gör... *blink*

Ja, det är en bra dag idag..... Har även varit lite "lessen" och fällt någon tår i morse. Hjärnan funkar konstigt... Samtidigt som jag är lycklig över att bli matte igen så känner jag mig ledsen över att inte Zelda är här. Kommer aldrig sluta att sakna henne...... Men jag tror att hon är glad att jag blir med vovve igen.... Hon hade nog blivit arg på mig om hon hade varit den sista hund jag ägde..... Storsnoken min....

Nu ska jag gå och sova och drömma om pipande valpar......

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

GRATTIS!! Åhh, så roligt! Lite roligt med "apan".

Ha det så gott!
Kram
Hanna och Nellan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback