Godis till både fyr-och tvåbeningar..

Första dagen på länge som jag inte vaknat upp med värsta svettningarna och trott att jag har hamnat i klimakteriet. Det var t o m mulet på morgonen och det blåste som sjutton. Under dagen har det duggat lite till och från och temperaturen har varit mänsklig. Ganska skönt med en sån här dag efter värmeböljan som varit om jag ska vara ärlig. Men nu ska det tydligen bli dåligt väder ett tag och då ska man väl börja gnälla över det. Aldrig blir man nöjd.. :o)

Hade tänkt att fara iväg ensam med Accta i morse, gjorde mig iordning, huttade in Java i sovrummet tillsammans med matte Åsa (som sov efter nattarbete) och skulle precis gå ut genom dörren när jag hör ett lågt, långt pipande uppifrån. Stannade upp och lyssnade och efter några sekunder kom det igen... Java lät så eländig att mitt hjärta smälte och jag gick upp och hämtade henne... Klart hon också skulle få följa med till skogen... En överlycklig Java har nog aldrig hoppat in så fort i bilen någon gång.... :o)

Vi var kanske ute i en halvtimme och vovvarna sprang som galningar. Java är ju Acctas stora idol, och hon tycker att hon är skitfrän när hon gör sina små rundor i skogen. Hon försöker hänga på ibland, men inser ganska fort att när hon har kommit ut en bit i skogen så har Java redan hunnit tillbaka till mig på vägen... Lika bra att stanna kvar på vägen och vänta in henne istället... ;o)

På jobbet var det mkt att göra, som vanligt, så dagen har gått jättefort... Och nu är jag ledig i tre dagar, jätteskönt!!! Dom ringde till jobbet från Carsteds och sa att bilen var färdig att hämta på måndag, så det ska bli skönt.. Skönt att få rutor med solarplexus där bak igen. Mkt skönare för vovvarna när det är soligt. Bilen har varit inlämnad nu i två veckor pga utbyte av dörrar. Det var något fel på rostskyddet så det har gått på garantin. Kostar inte en krona med andra ord, och dessutom så har vi fått ha en gratis lånebil. Inte dumt...

Efter jobb och middag for vi ut en sväng i skogen hela flocken. Java kutade som en besatt och man såg att hon hade fått vind på något.. När hon hade varit på väg att sticka flera gånger så kom vi gemensamt överens om att det var dags att vända. Här ska inte jagas någon älg, björn, räv, fågel eller vad det nu var. :o)

På vägen tillbaka hem så stannade vi till vid kiosken och köpte oss lite gotta. Så nu sitter vi i soffan och mumsar godis. Hundarna har sysselsatt sig med att mumsa på tjurmuskel som jag hade med mig från jobbet. Det är goda grejer det!! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback