Svimmat i soffan...

Nu är jag nyss hemkommen från ett lydnadspass med lilla hjärtat... Och idag har vi haft såååå hiiiiimla roligt på träningen.... Vi har busat och lekt och vi har varit stränga och haft krav. Idag har jag lyckats att tajma allt i en härlig, salig röra. Kan jag få till träningarna så här framöver så skulle det vara guld. Men nu vet jag åtminstone att det går.... Efter avslutat träningspass så fick Accta bära bollen till bilen och "fansen" viftade hon på hela vägen... Så stolt, så stolt....
Vi lämnade övriga flocken hemma för att få lite tid för oss själva... Det var riktigt skönt faktiskt.... Det är konstigt det där, förr när Zelda fanns i mitt liv så tyckte jag att det var så tråkigt att fara iväg själv och träna, men nu bara älskar jag det... Undra varför?? Jag menar, missförstå mig rätt, självklart är det roligt när Åsa och Java är med eller när vi tränar tillsammans med andra, men det känns lite speciellt att bara fara iväg med Accta... Kanske beror på att jag varje dag alltid går ensam med båda vovvarna på promenad innan jobbet... Och det kanske är det som gör att det är så mysigt att få ensamtid med Accta.... Ja ja, hur som, mysigt har vi haft det iaf...
Och nu ligger lilla hjärtat och sover sött i sängen.. :o)

Skulle gissa att kvällen blir fortsatt lugn. Är ganska trött faktiskt...
I morse ringde klockan kl 06:00 *pip*..... Vi skulle upp och gå med vovvarna en stund innan jag skulle köra Åsa på jobbet och sen åka vidare till mitt jobb. Ville att dom skulle få springa av sig eftersom dom fick följa med och vara med hela dagen där. Förstod att det skulle bli ganska mkt att göra, och då hinner jag inte riktigt med dom. Men dom har ju legat i personalrummet och spanat på alla vovvar och folk som har besökt oss i butiken idag... Ganska bra faktiskt att dom har full uppsikt över butiken från rummet där dom ligger. Skulle tro att det gör att det inte blir allt för tråkigt för dom.

Läste precis på en blogg som jag följer varje dag, att dom hade fått hem en ny liten stjärna. En liten schäferflicka som heter Yalla... Är så glad för deras skull... Dom miste nyss sin älskade Wilma när hon blev påkörd av en bil.... Så fruktansvärt...... Tror att det här är helt rätt för dom... Tror att Wilma uppe i hundhimlen ler nu när hon ser att dom har en liten vappis att lägga all sin kärlek på.... :o)

Nu ska snart Åsa och Java gå ut på en liten prommis.. Hade väl tänkt att ordna med lite mat undertiden.... Man måste ju äta nått också... :o)
Sen blir det nog soffan och tv resten av kvällen, och jag ska njuta av att kunna vara uppe hur länge jag vill... I morgon är det en ledig dag!!!!

¤ Skaffa dej vänner innan du behöver dem ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback