Nya kläder...

Idag har Accta fått nya kläder, ett tjänstetecken... ;o) Hon är ju stor kicka nu så jag tyckte att det var dags liksom... Finns bilder på det i galleriet på hemsidan...

Idag började dagen inte riktigt som vi hade tänkt. Kl ringde 06:55 och tanken var ju att vi skulle ha klivit upp då.... Men jag somnade om som en gris och vaknade inte förns 07:20... Shit pommes frites..... Och vi som skulle åka kl halv åtta och lämna in bilen på lagning... Åsa och jag kutade fram och tillbaka, ge vovvar mat, kissa dom, göra oss själva iordning, ge ögondroppar, smörja salva osv osv.... När kl var tjugo i åtta gav vi upp och insåg att vi skulle komma försent, så det var bara att ringa till verkstaden och be om ursäkt i förväg... Men det va ok, som tur var.

Vi for förbi på mitt jobb och lämnade in min påse med jobbkläder och sen satte vi kompassnålen mot verkstaden på Grubbe... Lämnade in bilen och tog ut två nyfikna vovvar... "Va, vad ska vi göra nu? Vad gör vi här? Vart ska vi??" Jodå, vi skulle gå därifrån och till mitt jobb... En "liten" prommis på dryga milen via stan och sen I 20-skogen..... Behöver jag säga att vovvarna jublade av lycka.... När vi hade gått 10 minuter i koppel så kom vi till en fotbollsplan, där släpptes båda vovvar (Accta hade fått vara lös lite innan på cykelbanan, bra träning) och vi körde en liten intervallträning. Sen fortsatte promenaden norrut... 2 timmar senare stod vi inne på mitt jobb och då hade vi även varit vägen förbi obs och köpt lite att stoppa i magen. Man måste ju äta efter en mastodontpromenad... :o) Vovvarna sjönk nöjda ihop i var sin hög på golvet i personalrummet och somnade som grisar. ;o) Tröttsamt, sa dom...

Åsas pappa hämtade Åsa och körde henne ner till den nyfixade bilen... Så nu är vi ytterligare 3000 kr fattigare... *suck* Men hade vi lämnat in den på Ford så hade det blivit dubbelt så dyrt, så det är ju positivt iaf...
Väl hemma igen så har vovvarna sovit hela dagen lång, enligt rapport. Själv stannade jag kvar på jobbet för att förtjäna min lön...

Efter jobbet for Accta och jag iväg till sågen och tränade... Idag vart det lydnad med extern belöning. Det valde hon faktiskt själv. Hon släppte leksaken och kom in och satte sig fot, och jag lät den ligga... Det är första gången som det har funkat, för förut när jag har testat så har hon blivit jättestörd av att det har legat en leksak på marken brevid och inte alls kunnat koncentrera sig... Men idag gick det bra, och det var kul att träna på ett annat sätt. Det är ju lite lättare att kunna belöna exakt vid rätt tillfälle med extern belöning. Iaf tycker jag det...
Träningen gick iaf bra och efter några pipiga första minuter så kom hon in i det och hamnade "under tryck"... Det verkar som om hon behöver några minuter i början på varje träningspass för att komma in i det så att säga.... Så den här vovven ska nog ut och värmas upp lite innan det är dags att gå in på plan på tävling. Zelda var ju tvärt om... Henne tog jag direkt från bilen, stramade upp henne och sen gick vi rätt ut på plan vid tävling... Ja, alla vovvar är ju olika och det gäller att komma på vad som funkar för just den individen...
Just nu så är det det här som gäller för Accta, men det kan ju ändras...

Fokuserade mest på läggande under gång och platsliggning i dag.... Hon gjorde några skitsnygga, snabba lägganden utan hjälper och matte blev så stolt.... "Pang" sa det så for hon i backen.... Läckert..... Nu gäller det bara att bibehålla det här....

Vi får se och hoppas att det blir lydnadsträning här dom närmaste dagarna. Dom har sagt att det ska bli riktigt kallt nu i mitten av veckan och blir det för kallt så blir det nog en liten koppelprommis och sen apporteringsträning hemma istället... Det ska ju inte vara plågsamt att träna lydnad.... För matte alltså.... ;o)

Nu är det sängen som gäller...

Natti!!!

¤ Stå inte där och bara se dum ut! Klia mig på ryggen istället ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback