Brunnsfobi och migrän...

Har varit två jobbiga dagar för mig. I förrgår kväll när jag skulle gå och lägga mig slog migränen till som en blixt från ovan... Kräktes som en gris hela natten och tog beslutet att jag skulle åka in till jobbet lite senare så jag fick sova lite.
Kom till jobbet vid 15-tiden och då kändes det bättre... Men jag hade fortfarande kvar den där "baksmällekänslan" som alltid infinner sig efter att jag har haft migrän.. Gick bra att jobba men jag kände verkligen att hjärnan inte var med mig. Gjorde lite fel med en faktura, så det var ju bara att kreditera den och börja om.. *suck*

Efter jobbet så var det träning med Sävargruppen. Kände mig rätt ok så jag beslutade mig för att följa med. Gud vad roligt det är att följa alla och se hur dom utvecklas. Tyckte att det var stor skillnad bara från förra veckan..
Min egen träning gick rätt bra, men jag kände mig ändå inte riktigt nöjd efteråt och fick en "utskällning" av Åsa för det. Jag hade t o m fått spontana applåder när jag för första gången visade upp vårt läggande under gång... Åsa tyckte att Accta hade gått jättefint och tyckte jag var knäpp för att jag inte kände mig nöjd... Men, är man pedant så är man.. :o)

Väl hemma när det var dags att gå och lägga sig igen så kände jag att huvudvärken var på väg tillbaka. Tog en tablett och sen snabbt isäng.. Försent tydligen.... Har inte sovit så bra i natt och inte vart det bättre av att jag vaknade av en hysterisk Åsa som hade fått kramp i vaden.... Hon skrek utöver sig och ville att jag skulle hjälpa henne... Så upp där och börja stretcha vad mitt i natten med västa huvudvärken... Inte bja, inte bja....

När jag vaknade på morgonen hade jag fortfarande ont och var på ett uruselt humör... Så det var bara att ge vovvarna mat och gå och lägga sig igen... Somnade om till slut och sov ända till kl 12:30. Huvudvärken är fortfarande inte helt borta men det känns iaf bättre. Har tagit ytterligare en tablett så nu vore det väl fan om det inte skulle försvinna.

Nu på eftermiddagen så bestämde jag mig för att jag skulle gå ut och få lite frisk luft i hjärnan. Tog med mig vovvarna till "Kalhyggesvägen" och gick en promenad... Efteråt stannade jag på sågen för lite träning och det var då jag kom på varför jag inte var riktigt nöjd med träningen igår. Upptäckte att Accta absolut inte gillar brunnar... Ni vet såna där som det står A och K på, och även såna med galler som ska svälja vatten. Så fort vi började närma oss en sån så började hon sacka efter och var inte alls "med" eller "på"... Och det var nog det jag kände igår, för där vi var så var det en sån brunn i mitten som jag naturligtvis inte tänkte på och gick fram och tillbaka över... Ja, jösses, dessa unghundar.... Men med tanke på att hon inte har haft några konstiga rädslor under sin uppväxt så kan man väl leva med lite brunnsfobi... ;o) Hon har ju aldrig reagerat på brevlådor, bommar eller GB glassgubbar som våra andra hundar gjort under deras valp- och unghundstid....
Jag förflyttade mig lite bort från brunnarna och då gick lydnaden som en dans igen.... Ha ha, knasboll... :o)

Nu sitter jag i soffan och brottas med huvudvärken som är kvar.... När Åsa kommer från jobbet ska vi käka lite ungspannkaka och sen blir det lite godis.... Mumma.... Socker gör säkert susen.... :o)

¤ Ödet ger oss våra släktingar men våra vänner väljer vi själva ¤

Kommentarer
Postat av: Christine

Aj, aj aj. Migrän är ett satans meck. Jag brukar också få det då och då. Då gäller det att kvickt som fan prega i sig en Immigran eller Zoomig snabbt som attan ;)
//Kramis och hoppas det gett med sig
Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback