Go Man City, Go!!

Som dom flesta vet så har jag en fru som är fullständigt galen i fotboll och då i synnerhet Liverpool. Nu har säsongen börjat och varje onsdag, lördag och söndag är det matcher som är otroooooligt viktiga.... Jag har nu "stått ut" i nästan 10 år med detta genom att hålla mig undan och göra andra saker under tiden som matcherna har varit. Visst, någon gång har jag väl suttit med och kollat, men utan större entuiasm. I år ska jag testa en ny taktik för att göra detta lite roligare. Jag har börjat hålla på ett lag, ett eget lag. INTE Liverpool.... Vill ju inte vara som alla andra i denna familjen då inte bara min fru håller på dom, utan även hennes bror och hennes pappa.

Varför valde jag då Manchester City till mitt lag??? Ja, det finns flera anledningar till det... Dels så spelade dom mot Man United idag och dom vill man ju inte ska vinna.... :o) Sen verkar det vara ett ungt lag (jo, jag har varit in på deras sida och kollat in spelarna) som kanske har framtiden för sig och dom är ett litet underdog lag.... Sen är ju Svennis tränare, och det kan ju bara bli bra... :o) Gillar han!!!! Vad jag inte visste och som blev en liten bonus, är att svenska Isaksson är målvakt..... KUL!!! Han spelade dock inte idag för han är skadad. Vad för skada han har har jag inte riktigt hunnit luska ut ännu, men det kommer... ;o)
Hur gick matchen då??? City vann med 1-0!!!!!

Idag har vi spenderat mkt tid på veden och det börjar röra sig nu... Nu är det bara ca en fjärdedel kvar. Vi har jobbat på som små grisar och vovvarna har suttit på gräsmattan och tittat på, något uttråkade... Accta passade även på att krypa under staketet för att komma ner till vedhögen. Hon ville väl vara med sin matte, kan jag tro... :o)

Efter matchen tog jag med mig båda vovvar ut i skogen. Idag höll Java sig på mattan och for inte efter några fåglar, duktig vovve!! Det var faktiskt en riktigt trevlig promenad, dock kom det väldigt mkt bilar på den vägen som vi gick på, så vi fick stanna ganska många gånger. Jag brukar sätta dom i dikeskanten och där får dom sitta tills bilen har kört förbi. Accta är så duktig så, hon sitter kvar så fint.

Igår var första dagen på arbetet efter semester. Som tur var så gick det fort att komma in i det igen och det kändes inte så farligt när jag väl var där. Värre var det på fredagskvällen... Ni vet, sista dagen på semestern är alltid den värsta.

Imorgon är det en ny vecka igen och då jobbar jag bara 4 dagar, sen är det Piteå och SM i bruks som gäller för hela slanten... Det ska bli jättekul!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback