Jaha...

...då var midsommarhelgen över..... Nu går vi mot mörkare tider..... ;o) Nädå.... Det är mkt kvar av sommaren... Nu har vi bara 3 veckor kvar till semester.... 5 långa, härliga veckor av ledighet och hundträning...

Idag har Åsa jobbat 7-14 och sen for hon ut till Per och hämtade lite jordgubbsplantor, så hon var hemma vid 16 tiden.... Vovvarna och jag har bara varit hemma under dagen..... Idag har det varit den varmaste dagen på hela helgen.... Jag har mest suttit i skuggan hela dagen och vovvarna har blandat med att vara ute i trädgården och jaga varandra och ligga inne på klinkersgolvet och svalka sig.... Har även hunnit med att ha lite burträning med Accta som bara gick finfint.... Inte en knyst.... Knäpptyst, från början till slut... :o)

När Åsa kom hem från jobbet så for vi ut i skogen.... Vi gick ut var sitt spår till vovvarna, sen vallade vi en uppletande ruta till Java. Eller rättare sagt två, för vi gjorde korridorer....

Då hade Acctas spår legat i ca 20 min, så jag tyckte att det var dags att ta det... Som vanligt var det ett rakt spår i medvind med två slut.... Men denna gången fick hon ett längre spår, det vart ca 80-90 meter. Hon spårade som en liten prinsessa..... Slutet är hon inte så där jätteintresserad i, hon vill helst spåra vidare... Men med lite godis kunde jag övertala henne att stanna vid mig och ha lite kul. Gjorde ett litet godisupplet som belöning... Hi hi hi.... Hmm, skulle kunna tänka mig att det blir samma sak för henne som med Java, liggande markering och belöningen blir att få spåra vidare.... Men, det kommer ju längre fram.. ;o)

Uppletandet stod på tur. Java hämtade grejer som en tok och hon sprang snyggt och prydligt inom vallningarna.... Efter det fick hon sig en låååååång budföring och jag tror aldrig jag har sett en hund springa så fort som hon gjorde.... Jisses, vilken fart hon har...... :o)

Spår härnäst.... Ett relativt långt spår med lite klurigheter i... Eftersom hon fick göra allt i en rad utan någon vila emellan så trodde åtminstone jag att spåret skulle bli svårt för henne, även med tanke på att det var så varmt... Men nä då, hon spårade på som tåget och tungan hängde som en slips när hon hittade slutet....

Så nu har vi konstaterat att vi har en spårdrottning och en spårprinsessa.... ;o)

Efter denna "speedbruksträning" for vi till sjön för lite avsvalkning. Accta tyckte att det var onödigt att hoppa i något plurr, hon ville hellre käka sand.... Hmmm..... Men Java, hon simmade och plaskade och man riktigt såg hur hon njöt....

Väl hemma så var det middag för mattarna och sedan middag för vovvar..... Efter det så har dom sovit båda två hela kvällen... Det tar på att vara ute och träna i värmen.... :o)

Imorgon börjar en ny arbetsvecka och den kommer att bli lång.. Är egentligen ledig nästa helg, men eftersom det är inventeringsdags så måste jag jobba över på fredag kväll och även komma in och jobba på lördag.... *suck*..... Nåja, får ju lite plustimmar iaf...

Nu är iaf galleriet uppdaterat med kort på Acctas pappa och även kort på vovvarna från den här midsommarhelgen...

Nu är det sängen!!!! Natti natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback