Hemkomna och snorförkyld...

Oj oj oj, vad skönt att få komma hem efter några veckors flängande hit och dit i Sverige.... Tro inte att vi inte har haft det bra, för det har vi... Men det finns inget så skönt som att få komma hem... Hem till sin egen säng, egna dammråttor (som på något konstigt sätt har förökat sig medans vi varit borta) och egen trädgård med meterhögt gräs och vinbärsbuskar som är så tunga att dom ligger ner.... :o) Klippa gräset och plocka vinbär blev liksom första projektet igår när vi anlände till Sävar runt 14 tiden....

Resan söderut bestod av en liten härlig Sverigeblandning. Första stoppet var hos Jaana och Fredrik i Vikmanshyttan, Dalarna. Så fint dom bodde... Eller bor, rättare sagt... ;o) Tack för kanongod grillmat när vi dök upp i kvällningen!!!

Sen var det Kvarnvik på Orust, Bohuslän som gällde för hela slanten.... Vi var hos pappa i en vecka och hann faktiskt med en hel del. Förutom lata dagar på gräsmattan så tränade vi lydnad, besökte Lysekil, Stocken, Mollösund, Skaftö golfklubb, Stenungsund, Göteborg, Torp och Göksäter.... Och varmt hade vi.... Så varmt att vi fick sova med dörren på vid gavel hela nätterna. (inte för att det hjälpte nämnvärt) En natt så vart jag riktigt orolig för Accta. Hon andades så häftigt att jag trodde hon skulle kolapsa. Jag drog ut henne ur buren och la henne precis vid dörren där det fläktade liiiite, men efter 5 min vandrade hon tillbaka och la sig i buren igen. Ja, ja, jag gjorde ett försökt iaf. Hon älskar verkligen sin bur, den lilla Apan...
Kul var också att min kusin Carola med familj också var i Kvarnvik. Det var några år sedan som jag träffade dom. Dom bor i Våxtorp i Halland och det är ju inte var dag som man åker dit, om man säger så... ;o)

Efter en vecka for vi till Stockholm, eller Tullinge rättare sagt. Vi skulle spendera helgen där hos Acctas syster Amber.... Och oj vad skoj dom hade.... Första dagen åkte Amber på "stryk" av Java som verkligen tyckte att det "lilla äcklet" skulle hålla sig jäkligt passiv.... Amber var låg som en räka och gick inte många meter från matte Linda.... Resten av dagarna fick Java hålla sig undan så syskonen bus fick leva upp till sitt namn...
Första dagen när vi kom dit så tänkte jag mig verkligen inte för. Vi for till ett nedlagt gammalt flygfält för en prommis med vovvarna. Vad jag inte tänkte på var att det var väldigt varmt på asfalten där, vilket resulterade i att Accta brände och skavde upp två trampdynor ganska så ordentligt. Det börjar se bättre ut nu, men hon får fortfarande bara gå på gräs och mjuka underlag. Över asfalt så bär jag henne. Men hon haltar inte längre, vilket är ett gott tecken iaf. Snacka om att matte har haft dåligt samvete......

Tanken var att vi skulle stannat i Sthlm till tisdag. Jag hade tänkt att ringa några kompisar och överraska dom med att vi var i Sthlm och att vi tänkte komma över på en fika, men på lördag vaknade Åsa och var snorfökyld med halsont och grejer. Vi bestämde då att vi skulle åka hem på måndag, och tur var väl det.... Nu sitter jag här och är snorförkyld, har ont i halsen och säkerligen lite feber.. Det känns iaf så. Typiskt att behöva vara sjuk på sin sista semestervecka...

För er som nu tycker att ni vill ha en mer utförligare beskrivning av vår semester och vad vi har haft för oss så kan jag rekommendera att ni går in och läser Åsas blogg. (Finns länkat från min hemsida) Hon har fört lite blogganteckningar under semestern så att hon ska komma ihåg. Sötnos... ;o) Så noga är inte jag....

Ja, nu är vi hemma iaf och jag ska försöka njuta så gott jag kan av dom sista semesterdagarna. Jag börjar jobba på lördag, så nu är det bara 2 lediga dagar kvar... Tänk att 5 veckor kan gå så satans fort......

Galleriet på hemsidan är uppdaterat med lite bilder från vår semester. Kika där om ni vill.

Nu ska jag snyta mig, sen är det väl dags att sova antar jag....
Natti på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback