Halv inflyttning...

Nu börjar det kännas som om det kommer hit en valp på riktigt... Åsa har satt upp lister på 3 väggar av 4 i hundrummet, vilket gjorde att vi hade en liten halv inflyttning av saker i just detta rum. Hundsängen är på plats och vi har även ställt upp buren som Accta ska få ha till en början. Java var mkt intresserad av denna pryl och när vi la in hennes fäll där inne så gick hon in och la sig. Hon som hatade denna bur såååå när hon var liten... När dörren var öppen så kunde hon gå in och lägga sig där, men så fort man stängde burdörren så skrek hon i högan sky. Så jag var faktiskt ganska så förvånad att hon frivilligt gick in och la sig där och tuggade på en leksak. Men man ska aldrig sluta förvånas.

På kvällen har jag även hunnit med att ha ett litet träningspass med en kompis och hans hund. Försöker få dom att få till en bättre kontakt. Han är inte tävlingsintresserad men vill ha en bättre kontakt och en bättre relation med sin hund. Och det ska vi väl få till. Han har fått lite hemläxa av mig idag som han ska träna på hemma, så får vi se vad det ger. Imorgon ska han följa med på långpromenaden med Java och mig. Jag ville visa honom hur ett färdigt resultat ser ut på det som han nu ska börja träna på hemma. Kan vara ganska bra att se så att man har en bild av hur det ska se ut sen. För även om vi har många "moment" som trilskas lite så det iaf inget fel på kontakten. :o)

Operation Ap-nedräkning: 29 dagar kvar....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hon kommer ju inte ihåg, du vet väl att hundar lever i nuet... Har du inte lyssnat på vad Ceasar Milan har sagt i sina program??;o)
//Frugan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback