Träningshelg...

Den här helgen var det ju tänkt att vi skulle haft en massa folk här hemma hos oss. Vi hade planerat in en träninghelg men av en massa orsaker slutade det med att vi blev själva.

I fredags kom Lisa och Janne upp över dagen och då vart det ju lite träning. Vi var ute på klubben och Accta och jag körde igenom lite lydnad inför publik. Fick även lite kommendering och det var skönt att se att hon höll ihop. Fick lite tips att tänka på vad gäller lite småsaker.
Vi klurade även på Acctas platsliggning och nu känns det som om jag har en plan. För första gången på länge fick vi genomfört en lyckad platsliggning på ca 20 meters avstånd.

Java fick också sig en rejäl genomkörare och det kändes kanon.

I går var vi ute och spårade och jag undrar vad Accta hade ätit till frukost..... Helsike, det var som om det brann i rumpan på henne. Tror aldrig att jag har kommit runt ett spår så fort någon gång, och dessutom med alla pinnar med mig.... Chhheeeeezzzeeessss.... Men sen var hon rejält trött.... Låg ner och drack när vi kom till bilen... :o)

Java fick bli avplockad från spåret för första gången på länge... Vimsigt värre.... Så efter ca 100 meter selade Åsa av henne och vi gick till bilen.... En mkt snopen Java fann sig sedan sittandes i buren.
Idag fick hon sig ett nytt spår och då var det annat ljud i skällan.... Otroligt spårnoga och pinnarna knep hon i bara farten. Härligt!!!

Idag har vi varit på klubben och kollat på lydnadstävlingar... Accta fick vara med en liten stund ute och det var jättemysigt.. Vi satt på filten och kikade på allt folk och alla hundar. Hon är så otroligt lättsam att ha med sig i sådana situationer.... Bryr sig inte om andra hundar trots att dom nästan trampar på henne när dom går förbi.... Och satan så mkt folk det var där... Var nära att vi inte hittade någon parkering när vi kom dit....

Efter en stund gick Accta och jag upp och körde lite lydnad. Körde igenom allt i appellen förutom framförgåendet. Men vi la mest krut på hoppet och platsliggningen.
Tror att poletten börjar trilla ner när det gäller hoppet nu... Kul!!!

Vad gäller platsliggningen så gjorde vi tre stycken... En var katastrof, en var hyfsad och den sista var riktigt bra faktiskt.... Känns som om vi är på rätt spår, men jag kan tänka mig att det kommer att ta tid. Men jag har ju inte bråttom.....

Java fick också träna lydnad och vi fortsatte i samma anda som i fredags. Tycker redan att jag ser förbättringar och det ska bli intressant att följa deras resa här i sommar.

Just nu sussar vovvarna gott. Själv sitter jag här och funderar på om jag ska fara och lägga ett spår till Accta eller om vi bara ska gå på en promenad... Vi får väl se....

Idag vill vi gratulera Ida och Rosita som fick sitt 1:a pris i lydnadsklass 1. Stort Grattis!!!

Skickar även iväg ett grattis till Jaana och Imsa som har gjort sin premiär i elit spår med ett godkänt resultat!! Starkt jobbat, nu kommer certen snart att rulla in.... 

¤ Han var en drömmare, en tänkare, en spekulativ filosof, eller, som hans fru brukade säga, en idiot ¤

Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

GISSA KÄNDISEN HÄR: http://metrobloggen.se/queenie, och jag länkar till din blogg i 4 dagar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback