Härlig helg...

Har haft en härlig, ledig helg... Har varit ute och påtat i trädgården mest hela tiden och jag njuter av varenda sekund. Förutom hundträning/hundpromenader så är trädgårdsarbete det mest avkopplande man kan göra. Visst, det är jäkligt tungt ibland men man rensar hjärnan...

I fredags hände det något skumt... Var ute med vovvarna i skogen innan jobbet och sen var dom hemma med Åsa under dagen. På kvällen när jag kom hem så såg jag att hon låg och slickade sig på bakbenet, strax ovanför knät. Satte mig på golvet och började bläddra runt i pälsen. Först hittade jag en lång reva, som om hon hade sprungit emot nått och rivit sig. Vid fortsatt inspektion hittade jag en liten ihopkladdad pälsbit och under den ett HÅL.... Det var ett hål rätt in i benet och ur detta hålet så plockade jag ut en massa hundhår. Satt en bra stund och plockade och rengjorde. Det konstiga var att Accta inte verkade ha det minsta ont. Himla skumt alltså... Hon måste har sprungit in i en pinne eller nått under promenaden, men hon har inte sagt eller visat något.
Funderade först om jag skulle behöva åka in till veterinären och sy och få penicillin. Men tog beslutet att jag ska försöka rengöra och hålla det snyggt och se om det läker ihop. Gör det inte det så får jag väl åka in senare i veckan. Hon verkar än så länge inte brydd i det och det har inte blivit fulare eller så.

Efter att jag hade krattat och rensat i en av rabatterna idag så kom Åsa hem från jobbet. Då for vi ut och la ett spår och så gick vi en promenad medan spåren låg till sig.
Båda vovvarna spårade jättefint idag och Accta hade alla 7 pinnarna med sig hem. Java missade en pinne i sitt spår.

Accta fick nog det längsta spåret som hon har gått i sitt liv idag. Skulle gissa att det var ca 800 meter och det var mycket vinklar hit och dit + en spetsvinkel. Hon var spårnoga och spårade som sagt kanonfint. Märkte dock att hon blev väldigt trött dom sista 100 metrarna, så nu ska vi ut och lägga långa spår och träna upp damens spårkondition. Det som var kul var att hon inte blev slarvig trots att hon var trött på slutet. Hon rensade näsan lite oftare bara och höll sig inte hela tiden i spårkärnan. Hon var ute och kollade av kanterna lite oftare än vad hon brukar göra i normala fall.

Imorgon är jag ledig också och då ska jag in till stan och fixa lite saker. Sen ska jag hämta Åsa på jobbet och vi ska fara och hämta Linn på dagis. Skulle gissa att det sedan blir en tripp till Mc Donalds... :o)

Avslutar med att gratulera Acctas borsa Ace med matte Carina som idag har tävlat appellspår. 280 p, vinst och uppflyttning!! Inte illa pinkat!!! Stort grattis!!!!

Det finns inget beständigt utom förändringen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback