Sjukhus och fjällen...

Ja, nu var det ett bra tag sedan ni hörde från mig... Det finns två anledningar till det..... Jag har varit dålig och legat på sjukhus och sen så har jag varit i fjällen på semester.... Vi börjar väl från början...

Eftersom jag har en kronisk sjukdom så innebär det ibland att man måste prova ut lite nya mediciner.... Sagt och gjort, jag fick ett recept utskrivet och började äta dessa tabletter för några veckor sedan... Efter bara några dagar började jag må lite dåligt, huvudvärk och illamående, så jag ringde till sjukhuset och berättade det. Dom tyckte att jag skulle hålla upp med tabletterna i några dagar för att sedan börja om igen. Allt detta för att se om symptomen upphörde när jag slutade och om dom började igen när jag började om med tabletterna.
Lydig som jag är så gjorde jag så... Symptomen försvann och några dagar senare började jag om med tabletterna igen....
Ganska fort kände jag att jag vart dålig, men denna gången vart det bara värre och värre.... Huvudvärk, illamående, fick inte behålla varken mat eller vatten eftersom jag kräktes, hög feber, yr och matt....
Droppen kom när jag började få svårt att andas... Då blev det en tripp in till akuten och där beslutade dom att lägga in mig eftersom jag hade andnöd och inte syresatte mig ordentligt. Hade även fått utslag över hela kroppen.. Fick ligga med syrgas och få 3 hästdoser kortison i armen... Måste erkänna att detta var lite läskigt och jag tror aldrig att jag har varit så trött och matt någon gång i hela mitt liv... Hade jag suttit upp en stund var jag tvungen att lägga mig ner och somnade nästan direkt..
Eftersom jag var ganska dålig och dom inte visste exakt vad det var från början så fick jag ligga isolerad på en avdelning, eget rum vilket visserligen var ganska skönt...
Det togs så mkt prover på mig under den här vistelsen att jag var helt övertygad om att det skulle sluta med att jag måste få en blodtransfusion... Dom väckte mig t om på natten för att ta prover, ta puls och blodtryck...
Till slut fick jag iaf svaret på varför jag vart så dålig.... Det var en toxisk, allergisk chock... Jag tålde tydligen inte sulfan i dom nya tabletterna..

När jag fick komma hem så fick jag göra det på ett villkor och det var att jag höll mig lugn och fin i en vecka.. Alltså inget arbete och inget ansträngande....
Det som var bra var ju att vi sedan tidigare hade tagit semester för att åka till fjällen med kennelmamman och kennelpappan, så 3 dagar efter att jag kommit hem från sjukhuset så bar det iväg till Bydalen i jämtland...

Först var jag lite orolig över att jag inte skulle orka fara, men med facit i handen så var nog det, det bästa som kunde hända... Total avslappning, borta från vardagens stress och sånt...
Veckan i Bydalen var underbar och jag började känna mig starkare och starkare under den veckan. Kände jag mig dålig så gick jag bara och la mig och vilade en stund, eller satt framför brasan...

Så nu har ni fått förklaringen till att bloggen har stått still ett tag... Men nu är jag tillbaka och på tisdag blir den första arbetsdagen på flera veckor... Känns skönt att bara "back in buisness" igen..

Galleriet på hemsidan är uppdaterat med lite bilder från fjällresan... Titta och njut.... ;o)

¤ - Hur lång tid tar det att promenera till hållplatsen?
- Det vet jag inte. Jag får alltid springa. ¤

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Tråkigt att du blivit dålig. Tittade på bilderna från Åre, man ser helt klart likheter i uttryck och blick mellan Accta och Coffee! :)

Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback