Jobba, jobba, jobba...

Känns inte riktigt som om dygnet har tillräckligt många timmar just nu. Idag har jag tagit med mig jobb hem från jobbet i form av bokföring.. Inte det roligaste men det måste ju göras... Har suttit med dessa siffror, kontoutdrag och verifikat i tre timmar nu och jag är alldeles snurrig i bollen... Skulle nog aldrig klara av att jobba med sånt på heltid... Men nu är det klart iaf!!! :o)

Innan jag satte mig med det så gick Accta och jag en liten promenad.. Och jag mitt miffo glömde att sätta på reflexer på både mig och vovven... Det kom jag på när jag kom ner till stora vägen, så varje gång det kom en bil så hoppad vi upp i snön.. Tänkte ifall dom inte såg mig... Och så hade man svarta byxor på sig också... Smart... Not...
Men vi kom iaf hem från promenaden helskinnade..
Passade på att träna lite ute också.. Idag var det bara raka halter vi tränade på.. Hon har en förmåga att flytta ut rumpen en aning precis när hon är några centimeter från att sätta sig.. Men vi fick till några spikraka sättanden till slut och då vart det kamp som belöning... ;o) Hon är lite svårare att få ner i rätt sinnesstämning direkt efter vi har kampat, men det gick... Men om jag ska vara ärlig så var hon väl något ljudligare än vad hon brukar. Fick vänta ut henne lite mer än vanligt.. Men jag tror den poletten trillade ner också..

Häromdagen tränade vi apportering hemma i köket. Nu kan hon från sittande ställning ta apporten från golvet om jag säger apport samtidigt som jag lägger ner den. Vi har inte kommit så långt att jag har den liggandes där och hon väntar på kommandot, men det kommer... Sen kan hon numer göra jättefina ingångar med metallen i munnen. Det blir lite, lite gnäll, men jag tror att det beror på att det blir så kort sträcka som hon förflyttar sig. Tror att det kommer att försvinna när det blir mer avstånd och när hon får springa ut och hämta den också..
Så nu är det snart dags att flytta ut apporteringen utomhus, backa lite i träningen och hoppas att vi snart kan göra samma saker ute som vi nu gör inne. När hon kan det så kommer det stora testet. "Fot, sitt kvar, jag går och lägger ut apporten, och sen... APPORT!!!"... Får se om hon fattar att hon ska hämta den....
Men det dröjer nog innan vi gör det... Vill grunda det här ordentligt först...

Just ja, höll nästan på att glömma... Jag berättade ju för någon vecka sedan att hon hade skällt på "rensopsäckarna" och en kameraman i skogen.... Idag raggade och muffrade hon på en omkullvällt gran som låg mot en sten och kastade konstiga skuggor... Tror att hon har kommit in i en liten spökålder minsann..... ;o) Jittefalig fäfur..... ;o)

Nu ska jag ta mina snurriga hjärnceller och gå och lägga mig.... Det snurrar runt siffror, så det lär jag väl se när jag lägger mig ner också.. :o)

¤ Det sägs många kloka ord på skämt, men ännu flera dumheter på allvar ¤

Kommentarer
Postat av: StorApan

Dutti dutti tös ;)
Lite ljud skadar aldrig. Fråga mig :o))
Jag vet att det inte alls är populärt, men om man jämför med min lillebror som inte ens säger flasklock så...... :D
Jodå, nog var vi mångalna alltid på senaste träningen, men det är sånt som livar upp en annars ganska medioker och allvarlig stämning **hehe**

Ha de gott och jobba på med apporten
Snart sitter det som en smäck
//Kramisar från oss alla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback