Första arbetsdagen...

Har varit på jobbet första dagen i dag på en hel vecka. Går ju fortfarande på kryckor men jag försöker gå så mkt som möjligt utan. Men jag känner att dom är ett bra stöd på jobbet. Det blir ju några kilometer man går varje dag där. Satt hela förmiddagen och stansade fakturor, ett lagom jobb för min lilla fot. :o)

Igår tränade jag med Accta för första gången på hela veckan. Jag tog fram metallapporten och jag tror nästan att hennes ögon höll på att ploppa ut.. ;o) Snacka om förväntansfull!! Hon skötte sig jättefint. Tog apporten aktivt från olika "höjder" som jag höll den i. Gjorde även några ingångar med apporten och hon gjorde det så fint, så fint.. Höll fint och fast, och inte ett enda tugg... Ska fortsätta så här ett tag, träna lugnt och fint, och sen ska jag flytta ut träningen utomhus. Kanske får backa lite då, men det dröjer nog inte länge tills jag kan ta vid där jag är inomhus.

Vecka 10 blir det semester för den här flocken.... Vi ska åka till fjällen, rättare sagt Bydalen, med kennelmamma och kennelpappa. Naturligtvis ska alla hundar med också. Vi har hyrt en stuga som verkar kanon. 60 kvm med två sovrum, stor solterass, bastu och öppen spis.... Här snackar vi njutning... :o) För min del blir det mkt hundträning, är inte så förtjust i att åka utför... Men det kanske blir någon dag på längdskidor och någon dag på långfärdsskridskor. :o) Jag hoppas verkligen att vi får fint väder den veckan... Skulle vara underbart att få vara ute i snö och sol med vovvsen och bara vara.... Och sen komma in och sätta sig i soffan framför brasan med en stor kopp varm choklad.... :o)

Har även gjort en annan grej här i veckan... Jag har gått med i viktklubben på aftonbladet. Har ju tidigare varit med i viktväktarna med jättefint resultat, men tyvärr så är det så himla dyrt... Det kostar 400 kr i månaden och viktklubben kostar bara 398 i 6 månader. Sen har man allt på datorn och man kan nå det överallt eftersom det ligger på nätet. Himla smidigt..
Inför vårt bröllop för några år sedan så gick jag ner över 10 kilo... Mådde kanon.... Trodde att jag skulle klara att hålla vikten själv, men det gjorde jag tydligen inte... Har gått upp alla kilona igen + lite till... Men nu har jag beslutat mig för att gå ner dessa igen och hålla min målvikt resten av livet.... Man blir ju inte yngre och det är dags att må bra nu... Så jag är taggad till tänderna och idag kan jag säga att jag är skitmätt rent ut sagt.... Det är ju det som är så konstigt när man håller på med det här... Man äter och äter och äter och ändå går man ner i vikt....
Sen att man har en fru som är stöttande och hjälper mig, betyder allt!!! Det blir så mkt lättare då.... Tack Åsa!!! Du ska bara veta hur mkt det betyder....

Hur som helst så har det gått bra att jobba idag... Är väldigt trött i foten, men förövrigt så känns det bara fint... När jag kom hem så for vi ut och tränade lite lydnad. Vi tränade samtidigt som Åsa och Java idag och Accta blir väldigt störd av det.. Inte av att träna brevid Java, utan av Åsas kommandon och ord till Java... Säger Åsa NEJ till Java, så tar Accta åt sig av det... Inte bra.... Men till slut så fick jag henne att fatta att vi är inne i vår bubbla och vad andra säger till varandra spelar ingen roll. Hon behöver inte bry sig i det...
Träningen gick jättebra, men hon var väldigt brydd vissa stunder... Nästa gång vi tränar tillsammans med Åsa och Java så ska jag se till att det blir lite längre avstånd emellan oss, så hon inte hör dom så väl...

Imorgon är det jobb igen, så det är dags att nana kudden... Natti!

¤ Älska min hund och jag vet att du är min vän! ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback