En riktig propp...

Dagen började med sovmorgon.... Jättehärligt.... For sen ut i skogen för en prommis och denna gång slapp vi renar + att vi fick se solen.... Härligt!!!

Väl hemma slängde vi oss lite lunch innan Eva kom. Vi hade bestämt träff med henne kl 13 för lite lydnad.... Vi var inte riktigt klara när hon kom så hon fick vackert komma in och sätta sig en liten stund. Vovvarna var ute i trädgården och när jag skulle visa Eva hur vi hade gjort om i gästrummet och hundrummet så hörde jag något utifrån.... Det lät som om det var en hund som satt fast och skrek i högan sky.....
Jag kutade ut i snön i bara foppatofflorna och ser Accta ligga nermulad på rygg i snön och Java stod över henne och var fly förbannad.... Käftarna smattrade och hon högg vilt mot Accta som bara skrek..... Slet bort Java och kastade henne mot altandörren där Åsa tog över.....
Själv stannade jag kvar med Accta och när hon väl kravlat sig upp och skakat av sig all snö så hittade jag inte ett enda märke på henne.... Nada nothing..... Och hon var lika glad som vanligt.....
Antaligen har väl Accta gjort något mot Java och hon lackade ur och bestämde sig för att ge igen för ALLT som hon har fått stå ut med under Acctas 10 månader..... Jösses vad hon var förbannad.... Nog för att vi har sagt att Java borde säga till Accta ordentligt någon gång, men någon måtta får det väl ändå vara....

När vi väl kom in sen och vovvarna träffades igen så var allt som bortblåst, glada svansar igen.... Fattar ingenting.... Önskar att jag hade sett vad som hände, för som det var nu så kom man ju in i det när det redan var i full gång...

Nu under kvällen så har Accta varit lite mer försiktig mot Java. Inte så att hon har gått några omvägar eller så, men hon har inte gått fram och försökt leka med henne heller.... Bara gått förbi och slängt en liten tunga över nosen på henne....

Lydnaden gick bra idag... Eva hade med sig sitt hinder, så jag invigde Accta i den sköna konsten HOPP.... När hon väl fattade att hon skulle hoppa över för att få bollen istället för att springa vid sidan om, så tyckte hon att det var lattjolajbans....
Körde även apporteringen ute för första gången. Jättefint!!! Dock lite gnäll, men jag tror att det beror på osäkerhet.... Bara att träna vidare.
Resten som stod på schemat var fritt följ, läggande under gång och inkallning.

Åsa och Java tränade väggträning..... Körde även backningar där för att riktigt få in positionen.... Gick bra.... Detta tog dock ett tag och det vart bara lite lägganden sen. Java har sovit sen dom kom hem, så jag antar att hon tyckte att det var jobbigt... :o)

Eva och Ecco körde lite positionsträning och jag fick klicka när det såg bra ut. Nu är vi inne och finslipar här, så att dom kan få ta sitt andra och tredje cert i söket i sommar. Hon tränade även lite apportering och hopp... Båda såg hur fina ut som helst.

Vi har precis ätit middag nu, quorn panerad och fylld med ost och spenat..... Såååå jäkla gott alltså..... Ris och sås till det..... Smaskens....
Åsa ska iväg och jobba kl 21 och för mig så blir det en lugn kväll.... Funderar på att ta ett bad och bara slappa..... :o)

¤ Kvinnor och katter gör som de vill! Män och hundar borde slappna av och vänja sig vid tanken! ¤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback