Det lyckades...

Och jag som skulle vänta med att kolla om hon kan apportera.... Idag tränade vi hemma och då sa jag till Accta: "Nu kanske matte gör något dumt"...
Satte henne fot, gick ut och la apporten ca 5 meter ut, gick tillbaka och sen kom den stora stunden.... Apport, sa jag, och tror ni inte att for ut, grep den fint och kom in till mig och satte sig fot... Inte ett endaste tugg..... Mattes lilla hjärta... :o) Det enda som jag kan klaga på var att hon satte sig lite, lite snett när hon kom in.... Men det blir nog bra i längden...
Tränade även lite skall... Hon kan skälla några skall om jag har henne framför mig och hon får växla i position som hon vill.. Tog även där in henne fot och kommenderade skall... Hon satt fint och när hon hade skällt en gång så fick hon belöning där direkt.. Vill belöna både skallet och positionen... Får se om hon gör den sammankopplingen... :o)

Idag har vi faktiskt haft vinter i Norrland.... Strålande sol och 8 minus... Promenaden innan jobbet var jättehärlig. Gick i en timma ungefär.... Vovvarna busade på i snön och letade pinnar och snöklumpar som är hårda nog att kunna bäras...

Nu har jag tagit en kvällsdusch och det är dags för bingen.. Natti!!

¤ - Gillar din hund barn? - Nja, sådär. Han föredrar kex och hundmat!! ¤

Kommentarer
Postat av: Apan

Yiiihaa bruden ;)

Snart är din apportering fullfjädrad.
You go girl
//Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback