Tillbaka...

Som ni kanske har märkt så har jag haft ett litet uppehåll i bloggandet. Lusten har inte riktigt infunnit sig av några olika anledningar... Men nu ska jag köra igång lite smått igen, sen om det blir varje dag som vanligt, det får vi se..

Även om jag inte har bloggat så har jag tränat... Känns som om lydnadsträningen går framåt och att vi har kommit en bit. Klart att det är mkt kvar än, men jag tycker att hon är duktig med tanke på att hon bara är snart 11 månader. Åsa, Java, Accta och jag var iväg och tränade här i eftermiddags. Då fick hon en första invigning i budföringens kapitel... Kul tyckte Accta...
Dagens lydnadspass bestod av linförighet, inkallning, läggande under gång, apportering och platsliggning. Vi körde hundarna samtidigt men en bit ifrån varandra. Vill att Accta ska koncentrera sig på vad vi gör och inte lyssna på vad Åsa säger till Java...
Träningen gick bra för oss båda och vi åkte nöjda hemåt. Vovvarna har sovit sen vi kom hem, så jag antar att dom är ganska nöjda dom med...

Väl hemma skulle jag ta en dusch och jag brukar alltid ha sällskap av Accta inne i badrummet då, så även denna dag. Hade lagt en handduk på golvet och på just den skulle hon ligga, men hon tyckte inte att den låg bra som jag hade lagt den. Hon började bädda och stöka och efter en stund när hon hade fått den fin så la hon sig tillrätta som en liten kanelbulle på den.... Men jag såg att hon inte var nöjd... Det såg ut som om hon tänkte: "Äsch, nu blev det ju knöligt..."
Så hon for upp och gjorde om hela proceduren en gång till. När hon var nöjd sjönk hon ihop i en liten kanelsnäckeform och knorrade förnöjsamt... Sötnos....

Imorgon jobbar Åsa till 14 och efter det ska vi ut i skogen en stund. Sen skulle jag gissa att det blir lite mer lydnad. Återkommer om detta...

Har även fått nya kort på Acctas syskon, Arrac och Akksa. Korten ligger i galleriet på hemsidan om ni vill se.

Ha en fortsatt trevlig helg...

¤ Om man talar sanning behöver man inte anstränga sig efteråt för att komma ihåg vad man sagt ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback