Skön helg...

Sitter nu nersjunken i soffan och degar efter en mkt lugn och skön helg.

På fredag efter jobbet var vi bortbjudna till Marie och Micke på middag. Vart hela kittet med förrätt, varmrätt och efterrätt. Smaskens.... Naturligtvis drack vi några flaskor gott vin till det. Timmen blev sen och när klockan var strax före halvtre på natten tog vi hundarna och halkade hemåt. Skönt att bara ha ca 10 minuters gångväg hem.

På lördagsmorgonen vaknade jag halv åtta och kunde jäklar i min låda inte somna om... Så i min bakisdimma tog jag på mig morgonrocken, gav vovvar frukost och lät dom gå på toa, sen la jag mig i soffan och läste ikapp mig på bloggarna. Klockan hann bli halv tio och då gjorde jag ett nytt försök att sova lite i sängen, men det var ju döfött.... Låg och gosade med Accta och när klockan var halv elva gav jag upp. Lika bra att kliva upp och käka frukost.

När Åsa klivit upp for vi in till mitt jobb och kollade på klubbkläderna, men vi fastnade väl inte direkt för dom. Tror att vi ska spara dom pengarna istället.
Passade på att väga vovvarna också. Accta har just nu en matchvikt på 22,5 kg och Java 26,6 kg. Små, söta, nätta tikar... ;o)

Sen vart det prommis i Bäcksjön... Jättehärligt väder, sol och några plusgrader. Solen värmde faktiskt om man vände upp trynet mot den. Vår i februari, vem hade kunnat ana det?? Men det blir väl vinter i april istället... *suck*

På kvällen bestämde vi oss för att vi skulle göra hemmagjorda pizzor. Ringde till Marie och Micke och hörde om dom var intresserade av att äta med oss, och det var dom.... Så det blev ytterligare en mysig kväll tillsammans med detta underbara par. Tyvärr skulle Micke fara in och jobba vid 21 tiden, men Marie var kvar här till 23:30 ca. Kollade melodifestivalen och snattrade....

Sov som en gris i natt och Åsa gick upp och serverade frukost till vovvarna i morse... Tack frugan!!! Jag sov ända till halv elva.... Såååååå skönt..... Vaknade av att jag hade en liten schäfer på magen som låg och viftade på svansen.... Accta gospropp..... :o)

Efter frukost for vi ut på prommis och då hade solen hunnit komma fram också... Perfekt.... Vi hittade en ny väg och gick där en 2 timmars prommis.... Efter det har vovvarna sovit hela eftermiddagen och kvällen.
For visserligen och tränade lite med Accta innan middagen, men det vart bara en kort, kort träning. La fokus på raka sättanden, framförgående och platsliggning.

Och som sagt, efter mat i magen på både vovvar och tvåbeningar slappar vi nu i tv-rummet.... Vovvarna är härligt trötta och vi är väl inte så mkt piggare direkt... :o)

Blir nog ingen sen kväll ikväll... Är ledig imorgon också, och vi får väl se vad som står på schemat då...

¤ Det enda sättet att lösa ungdomsproblemet är att åldras. ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback