Mitt liv i ett nötskal...

Om jag skulle berätta för er hur många gånger jag har blivit stannad i en nykterhetskontroll och fått blåsa så skulle ni häpna... Om jag tänker tillbaka så skulle jag tro att det är 6 gånger det senaste halvåret... Eller rättare sagt 7, om man ränkar med idag då... Och den här gången tog det verkligen priset.....

Var på väg hem från jobbet i godan ro... Svängde av från E4:an och skulle svänga in på vägen som går genom byn. Där stod civilsnuten med blinkande blåljus, dom hade stoppat någon som dom precis sa hej då till... Jag körde förbi dom och ca 100 meter senare svängde jag in på "min" väg. Såg i backspegeln att jag hade en bil precis bakom mig som var väldigt lik den bil som snuten hade haft. Tänkte inte mer på det utan svängde in på min garageuppfart, stängde av motorn och klev ur. Då såg jag att samma bil stannade precis vid brevlådan och ut klev två poliser.... *suck* "Vad är det nu då??" tänkte jag.....

" Hej hej sa dom, jag ser att du inte har något skattemärke på... "
Jag sa att jag har inte hunnit tvätta bilen men jag har den i handskfacket om dom ville se.
Nä, det behövdes inte sa dom, dom såg på datorn att jag hade betalat men att det egentligen är 500 kr i böter om man inte sätter på det med en gång. Men dom tyckte att det kunde vara om jag bara satte på det idag.
Ok, sa jag, det ska jag göra...

Där trodde jag att samtalet var över och jag kunde gå in, men nä då....
"Som avslutning vill vi se ditt körkort och så ska du få blåsa".... Jag började tokskratta och båda konstaplarna tittade lite konstigt på mig, med all rätt... ;o) Jag berättade för dom hur många gånger jag blåst det senaste halvåret och då kunde dom inte annat än att dra på smilbanden också...

Så jag bara undrar, hur många av er har blivit "stoppade" på er egen garageuppfart och fått blåsa i en nykterhetskontroll??? :o)
Kanske ska tillägga att alla blåsningar har varit negativa och noll promille.... Bäst att säga det för säkerhetsskull... Och skattemärket sitter numer på bilen.... ;o)

Förutom det här så har dagen förflutit riktigt bra. Haft strålande sol och några plusgrader, så det blev en lite längre prommis med jyckarna. Ca 1½ timme...

Efter promenaden for jag till idrottsplatsen för ett litet lydnadspass med Accta. Java fick snällt sitta och vänta i bilen. Ställde bilen utan synhåll så att inte Java skulle se, hon blir så olycklig då.

När Åsa kom hem från jobbet så hade Accta sagt hej hej, och sen kilat upp och lagt sig i sängen och somnat som en gris. Hon ringde mig på jobbet och frågade vad jag hade gjort med henne... Inget, sa jag, vi har bara tränat lite... :o) Hon blev visst trött, den lilla rackarråttan.....

¤ En man som ser världen på samma sätt när han är 50 år som när han var 20 år, har slösat bort 30 år av sitt liv ¤


Kommentarer
Postat av: Niclas

Kan bara säga att jag har åkt dit för fortkörning på garageuppfarten, (polisen ((kvinna dessutom)) ville få det till att jag kört 110 på 50 väg men jag tyckte bara att det gick i 50 och så blev det) det blev tingsrätt av det hela men jag VANN!!!

Linda säger att det var för att jag var så bra på att ljuga men där har hon fel (som vanligt).

nu är det en veckas skidsemester men först riktig idrott:
MODO vs mora i en underbar arena SWEDBANK

skål & ha det
/niclas

2008-02-15 @ 00:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback