Fullspäckad dag...

Kl 8 i morse hämtade Marie mig och vi for ut till SURF för att kolla in lydnadstävlingen som var idag. Det var många startande i lydnadsettan, hela 24 st. Vart lite taggad när vi var där och blev nästan lite grym på mig själv att jag inte hade anmält Accta och mig. Hade varit kul att fått köra en "träningstävling" och sett vart vi stod någonstans. Hon är ju över 10 månader. 
 Eftersom platsen inte är helt klar så hade jag ju hoppat över den och bara kört dom andra momenten. Men men, det är ju smart att vara efterklok. Hade även varit spännande att se hur hon skulle bete sig i ett ridhus med alla goa lukter. Hon har ju smak på hästskit, så... :o)
Tror även att Marie vart peppad av att kolla. Hon fick även se att alla inte är "helt klara" med alla moment och det gjorde nog att även hon kommer att våga anmäla sig till någon tävling under året. Marie har en pointer som heter Ella och är hur söt och go som helst... :o)

Var hemma vid 12 tiden igen och då tog jag med Accta ut på en prommis. Vi stannade nere vid brandstationen och tränade. Har börjat lite smått med framförgåendet och det fortsatte vi att pula med idag. Jävla moment det där, totalt värdelöst. Men poletten har börjat trilla ner för lilla tjejen, så det går ju framåt iaf...

När jag kom hem så hade Åsa redan hunnit fara på jobbet. Hon började 14 idag. Så jag har ägnat hela eftermiddagen åt att dammsuga, skura golven, skura badrummet, tvätta, vattna blommor och allmänt röja. Allt detta till suckande hundar som tyckte att matte var världens tråkigaste. Men, det måste göras juh.. Dom kunde väl hjälpa till lite så skulle det vara lite roligare.... :o)

Efter städningen var klar och jag hade fått i mig lite middag så påbörjade jag "projekt kryp" inne på vardagsrumsmattan. Var tvungen att platsa Java på golvet brevid mattan, för hon ville ju vara med och träna. Och jag har inte simultanförmåga nog att träna två hundar i kryp samtidigt.. ;o) Men jag tror att Java var nöjd ändå, hon fick ju lite gotta emellanåt.

Nu ska jag bara slappa resten av kvällen.. Tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av...

¤ Lärdom är bra men erfarenhet är bättre ¤


Kommentarer
Postat av: Mirjam och Coffee

Roligt att du gillade hemsidans uppfräschning :)!

Här tränas det på märker jag, jag är imponerad över att du redan funderar på tävlingsdebut då hon ännu är så und :)! Coffan har en bit kvar, men så är matten petig med ;) och vi har heller inte platsen än. Alla passiva moment är svåra för aktiva Coffee, jaja det kommer!

Kramar från Skåne

Postat av: Mirjam - igen

Men stavfelen var ju inte meningen! Ung menar jag givetvis att Accta är ;).

2008-02-20 @ 22:43:37
URL: http://www.mirjamshundliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback