Överstehäxan i Sävar...

Jo, det finns en sån och hennes namn stavas JAVA... Herreminjösses alltså vilken grinpotta....

Igår kväll så gjorde hon att jag vart riktigt, riktigt arg... Hon låg inne i sängen och Accta kom dit och stod nedanför. Morret kom som på beställning och Åsa sa till henne att sluta och skärpa till sig. Men på det örat ville Java inte lyssna. Accta var ett hot mot hennes inbillade valpar som hon har under sängen i sovrummet, så ett tu tre så hade hon farit ner från sängen och flygit på Accta som skrek i vild panik.
Som tur är så är hon ju "frisk i huvudet" så käftarna klapprade bara runt Accta och hon högg henne aldrig på riktigt, men det räckte för att Accta skulle bli så rädd att hon tömde analsäckarna.. Stackars liten...

Jag var i tv-rummet när detta hände och så fort jag hörde vad som var på G sprang jag dit. Hon hade precis hunnit fara ner från sängen när jag kom in i rummet och om jag ska vara ärlig så vart jag så jävla arg, så jag vet inte riktigt hur jag gjorde, men det jag minns sen är att Java låg på rygg på andra sidan sängen och jag hade "bitit" henne i halsen med handen. Hon fortsatte att morra och mopsa sig högljutt en bra stund tills hon nog insåg att det var jag som hade övertaget... Jäkla hund alltså, till att bli knäpp när hon är skendräktig...
Tog upp Accta i sängen och la henne brevid Java och sen fick hon ligga där med mitt "bett" i halsen tills hon lugnade ner sig.

Efter att jag hade gått därifrån så skulle jag gå på toa. Gick ut i "mellanrummet" där Accta stod och efter mig kom en Java lommandes. Hon gick fram till Accta och började mopsa sig igen.
Då kände jag att jag fick nog och Java åkte ner i golvet igen med en duns. Jag läste lusen av henne helt enkelt... Hon gav sig betydligt fortare den här gången...

Resten av kvällen så vågade inte Accta gå i närheten av Java av förklarliga skäl och så fort Java mötte mig eller om jag kom in i det rummet som hon var i, så åkte öronen bakåt och hon vart så där "låg och insmickrande" mot mig.. Ok, tänkte jag... Då tog väl min tillsägelse...

Innan vi skulle gå och lägga oss sen på kvällen så släppte jag ut dom båda tillsammans i trädgården så dom skulle få göra sista pinken för kvällen. Java vart klar tidigast och fick komma in, medans Accta snusade på en stund till där ute..
När hon väl vart inropad så kom hon glatt galopperandes och for in genom dörren. Det var ju bara det att runt hörnet i hallen stod Java och när Accta kom farandes och fick syn på henne så vart hon så rädd att hon brakade rätt in i toadörren..... Och det var väl kanske lika bra, för om inte toadörren hade hjälpt henne att stanna så hade hon antagligen sprungit rakt på Java (Accta har oftast en jäkla fart när hon kommer utifrån och har inte alltid så lätt för att stanna) vilket Java antagligen inte hade uppskattat så där jättemycket...

Så i natt har Accta legat kloss med mig hela natten. Java har legat under sängen med sina valpar....
"Bäst att hålla sig till matte så man inte trampar den sura tiken på tassarna" tänkte Accta....

Ja herregud!! Mkt ska man vara med om....

I morse var allt som vanligt igen och det har varit glada svansar hela dagen.. Iaf än så länge.... Men man ser på Java att det är en skör tråd mellan glad och avslappnad till sur och heligt jävla skitförbannad....
Men dom startade iaf dagen med att leka jättefint ute i trädgården och det var ritkigt roligt att se...

Nu ska jag svassa om till "hundkläder" och ge mig ut i det härliga vårvädret... NOT!!! DET SNÖAR!!! IGEN!!!! *suck* Men Accta och jag ska iaf fara till klubben och träna lite hopp/sitt.
Våga vägra skitvädret, liksom...

¤ Människan är dum som grupp men smarta som individer ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback