Jahopp...

Då var den här helgen slut.... Veckorna bara rusar iväg.... Nu har vi nästan en helt snöfri tomt iaf och det känns att våren är på väg med stora steg.Gott så....

I lördags kickade latmasken in och jag orkade bara inte fara och träna efter jobbet. Det fick bli en myskväll hemma istället.... Nu är alla fem helger i rad färdigjobbade... Nästa vecka är jag ledig torsdag, fredag, lördag, söndag och måndag... FATTA!!!! Fasen så skönt.... Hade tänkt att det ska bli en hel del träning då...

I dag på förmiddagen tog jag det ganska lugnt... Har väldigt ont i ryggen och i tumleden och tanken var att jag skulle ha städat nu på kvällen, men så blev det alltså inte.... Men vi har varit och spårat idag iaf... Vi for ut mot Bullmark och där har snön försvunnit ganska mkt, så vi fick ut två ganska så långa spår.

Jag hade 6 apporter i spåret till Accta och hon plockade alla jättefint utom en. Spåret kändes lite vimsigt, men hon jobbade ändå jättebra på nått sätt. Nosen i backen och bra drag i linan. Vet inte varför det kändes vimsigt nu när jag tänker efter.. Kanske är det matte som var vimsig... :o)
När jag tog ut henne ur bilen så var hon så laddad att hon bara skrek. Så då blev det till att sitta en stund och lugna ner sig... Tog ett tag om man säger så... ;o)

När vi ändå talar om vimsigt så kan vi fortsätta på Javas spår... Alltså idag vet jag inte riktigt vad hon höll på med... Spårade jättefint dom första 3 apporterna, sen satte vims på hög nivå in.... Hon velade fram och tillbaka tills man vart alldeles yr i mössan.... Till slut hittade hon tillbaka till spåret igen ca 50 meter bort och sen spårade hon jättefint hela vägen i mål. Den enda förklaringen som Åsa och jag har kunnat hitta är att det måste ha varit nått vilt i spåret nyligen. Tror aldrig att jag har sett Java få ett så stort tapp någon gång... Nä, det har aldrig hänt....

En promenad har vi också hunnit med. Det gjordes undertiden som spåren låg till sig....

Så nu har vi två trötta själar här hemma....

Just ja, har ju lagt 3 platsliggningar idag på lite olika ställen här hemma på tomten.... Ibland går det ganska bra ibland åt helvete... Men det är väl bara att ha is i magen och fortsätta nöta. Hur svårt kan det vara att ligga på samma ställe i några minuter och samtidigt hålla käften??? Frågar ni Accta så skulle hon svara: "Omöjligt..."

Avslutar med att skicka ett stort GRATTIS till Norge. Acctas brorsa, Arrac, har tävlat i norska lydnadklass 1 idag. Ett första pris och vinst... Inte illa..... :o)

¤ De rika står över lagen, de fattiga ligger under den ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback