Snälla grannar...

Har spenderat hela eftermiddagen och kvällen åt att torka älglever och koka älghjärta... Till vovvarna alltså... ;o)

När jag kom hem från jobbet så ringde det på dörren, det var vår granne som berättade att dom skjutit en älg idag och undrade om vi ville ha levern och hjärtat.... Dom skulle inte ha det utan dom hade tagit rätt på det åt oss. Tyckte att det var jättegulligt att dom tänkte på sina grannar... :o) Vi tackade naturligtvis ja till erbjudandet, därav mina aktiviteter i kväll. Har fortfarande lever i kylen som ska torkas i morgon. Det tar ju sån himskans tid så jag får dela upp det på två dagar.
Levern är tänkt att vi ska ha som träningsgodis och hjärtat blir mer som något extra dom får någon gång när det ska vara lite mer festligt... :o)
När allt var klart så fick dom självklart var sitt smakprov. Hjärtat gjorde succé, kan jag säga.... Ögonen lyste som stjärnor och det var tydligen väldigt smarremums.

Har även hunnit med två promenader idag. En gick vi i morse innan jag for till jobbet och sen gick vi en när jag kom hem. Avslutade den sista med att köra lite lydnad med Accta medans Java snällt fick sitta och vänta i bilen. Idag funkade inte lydnaden riktigt som jag ville. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det är något med sinnestämningen som inte känns ok. Om det är min eller Acctas, det vet jag inte.... Hmm.... Janne, HJÄLP!!! ;o) Ja, jag ska inte lägga så stor vikt vid det just nu, hade tänkt att köra ett till pass i morgon och se hur det känns. Sen ska vi ju ha en träningshelg med Raskabofolk här nästa helg och då lär man ju få en hel del synpunkter och tips.

Imorgon är jag ledig och hade tänkt att ha en sovmorgon. Skulle inte förvåna mig om jag vaknar kl 7, pigg som en lärka.. ;o)

Men nu ska jag försöka få med mig hundarna från köket och gå och lägga mig. Dom har legat där hela kvällen och vaktat alla godsaker som varit i ugnen och på spisen... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback