Gjort illa mig idag...

Idag har det varit en lugn och skön dag. Somnade som en gris igår kväll strax efter tio med en megatrött liten Accta brevid mig i sängen. Vaknade inte ens när Åsa kom och lade sig och stoppade in Accta i buren. DÅ sover man hårt, för det hörs när Åsa håller på att slamra med en burdörr i mörkret kan jag lova. ;o)
Vi hade bestämt att vi skulle fara ut och spåra och köra lite lydnad, men vi hann bara med spåret. Vi kom iväg så sent och sen skulle ju Åsa hem och göra sig iordning för sitt nattpass på jobbet.

Spåret lades vid infarten till Gunnismark och båda fick vart sitt "Jannespår"... Medans dom låg till sig så gick vi en jättehärlig promenad efter skoterleden. Åsa hade på sig stegräknaren och när vi kom tillbaka till bilen så hade vi knatat på i 6 kilometer. Härligt!!!

Accta fick gå sitt spår och hon var mkt illerlik idag med. Något slarvig i vissa partier av spåret, men helt klart med beröm godkänt. Tror att hon fick ca 12 apporter i spåret och hon hade med sig alla hem. Jackpot!!!! Men oj, vad trött hon var på slutet. Vid näst sista apporten så orkade hon nästan inte leka. Hon la sig ner brevid mig och sa: "vi kan väl ligga här och titta på denna underbara apport en liten stund"... Sötnos!!!! Så då hade vi en liten gosstund medans vi beundrade den fina apporten. Det bara lös i ögonen på lilla Accta.... :o)

Efter Acctas spår så var vi så hungriga att vi bestämde att vi skulle fara och käka nått innan Java fick gå sitt spår. Det är ju bara bra att det fick ligga till sig länge. Vi for in till pizzerian och käkade en kebabtallrik och for sen tillbaka till spårmarkerna. Då hade Javas spår legat lite över 3 timmar...
Det var en något överladdad Java som kom ut ur bilen, men hon fick minsann gå lös hela vägen fram till spårstarten och först där fick hon på sig selen och linan. Duktig kicka!!!! Men spåret var ingen höjdare idag. Eller jo, bitvis var det riktigt bra faktiskt, näsan i backen och hon var aktiv i sitt sökande av apporterna. Hela vovven vibrererade av förväntan när hon hittat apporten... Men stora delar av spåret så var hon tillbaka till sitt gamla jag, hög nos och mkt flax fram och tillbaka. Skulle gissa att hon gick över ca 3-4 apporter, så vi fick en hel del huvudbry. Tanken med att det skulle ligga så länge var ju att det skulle krympa ihop så mkt att hon skulle bli tvungen att vara mer noggran, men inte då.... Ja, vi får jobba på så får vi se vart det leder.

Lydnad vart det som sagt inget av för vi hann inte... Men vi får väl köra lite lydnad i morgon istället. Inte hela världen.... Men det hade varit roligt att fortsätta med helgens lydnadsarbete. Tror att jag ska smyga in lite lydnad under promenaden imorgon.

Sen har jag gjort illa mig så jäklans mkt idag.... Fick säga till liten Apa i början av promenaden för att hon inte lyssnade. Tog tag i henne i kindpåsarna och då vek sig min ena nagel bakåt...... Långt ner dessutom... Tyckte att jag var duktig som inte skrek som en gris.... Blodet det strömmade och först vågade jag inte kolla för det kändes som om hela nageln hade farit av. Men riktigt så illa var det inte. Nageln hade vikit sig bakåt ungefär halvvägs ner och det var väl därför som det blödde så mkt. Den hade ju släppt från köttet en bit.... Men nu känns det lite bättre och gör inte lika ont... Men fasen den som råkar röra det fingret säger jag bara..... Aj, aj, aj....

Nu är det natten och vi ska bara klippa lite klor, sen ska vi sova.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback