En vanlig måndag bara...

Idag har det just inte hänt nått särskilt... Jobbat hela dagen... Var ut med vovvarna i spöregn (och då snackar vi verkligen spöregn) innan jag for till jobbet.... Accta har börja vänja sig nu vid att det kan komma något blött uppifrån. Hon liknar ingen bordercollie längre utan kan gå som en riktig schäfer, trots att det regnar... ;o)

Men något konstigt är det.... Accta har varit som en ängel hela helgen nu när "mormor Eva" har varit här, men så fort hon klev utanför dörren igår så vart hon sitt vanliga, busiga jag... Och vi har till och med vittne på det... Susa var kvar och såg förvandlingen..... *skaka huvve* Jag lär väl aldrig förstå mig på denna hund.... :o)

På allmän begäran så får jag väl skriva om vad det var för överraskning som väntade när Lisa och Janne klev innanför dörren i fredags.... (Blir du nöjd då, Jaana??? ;o) )
Jo, så här var det.... När Lisa berättade att dom skulle kika in på vägen till Boden så sa hon: "Visst får man lite vin då??"
Hmm, tänkte vi, vill hon ha ett riktigt välkomnande så ska hon få det..... Hi hi hi hi.....
På jobbet så har vi små "Ellingar" (dom som inte vet vem Elling är får ringa mig så jag får förklara i telefon, blir alldeles för långt här annars) så vi köpte ju naturligtvis en sådan. På vår ytterdörr satte vi upp en stor skylt där det stod: "Välkomna in på mat och vin" och så satte vi fast Ellingkopian där (eller Chong, som han numer heter). Innanför i en mörk hall stod alla vi som var där och ropade välkomna när dom öppnade.... Vi smällde upp en champagneflaska som hon fick dricka ur och hon fick även en liten silverbricka med ett glas rödvin, choklad och brevid det så hade vi lagt en liten blomsterkvist.......
Allt detta välkomnande och inte ens ett tack fick vi!!! ;o) "Gud, vad knäppa ni är", sa hon!!! Ha ha ha... Ja, vi Raskaboare är väl lite knäppa..... :o)
Vad fick Janne då, undrar ni säkert... Ja, förutom att han också fick smaska choklad så fick han sin favoritdryck, coca-cola..... Han körde juh.... :o)

Nåja, tillbaka till dagen idag.... Efter jobbet for vi ut en sväng i skogen och luftade dom små och även oss själva.... Dom sprang som tossingar... Eller dom och dom, Accta sprang som en tosse....... Sen var det kloklippning för hela slanten.....

Dagens bus: Springa och dra ut strumpor från tvättkorgen och sen ligga och suga på dom tills mamma (som har varit hundvakt idag) hittade henne... Hon la tillbaka dom i tvättkorgen... Accta väntade några sekunder och gick sen och gjorde om detta buset..... Det pågick ett bra tag tills min mamma tröttnade och sa till henne ordentligt.... Då bytte hon taktik och började göra samma sak med skorna istället... Här fick min mamma nog och stängde dörren ut till hallen och tvättstugan.... Så var det roliga slut..... :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback