Bakterieodling och nackrage...

Idag har vovvarna haft en lugn dag. På morgonen var de frukost och umgänge med Linn som gällde. Gud vad Java är snäll med henne, ja, Accta också faktiskt. Hon är inte alls lika intensiv och påflugen längre.

Sen packade vi in oss i bilen och satte fart mot veterinären. Vi har ju anat att ögoninflammationen har kommit tillbaka och visst är fallet så. Fick ta upp båda vovvarna på bordet (dock inte samtidigt) och stora lampan kom fram... Vetten tittade länge och väl och det såg både rött och inflammerat ut. Han bestämde sig för att ta en odling på Java som är den av dom som har mest grönt gisch i ögonen. Det tog ett bra tag innan vi fick förklarat för Java att han inte skulle döda henne med topsen utan bara peta lite i ögat.... Men det är klart, har man ont någonstans så vill man ju inte att någon ska vara där och pilla... Odlingen blev tagen till slut och vi får förhoppningsvis svar på fredag eller måndag nästa vecka. Men vi satte in en annan medicinen så länge, just nu minns jag inte vad den heter, men det är inte samma som förra gången. Denna är lite starkare och har ett lite bredare spektra på att döda bakterier. Skulle det nu vara så att odlingen visar att det är någon annan baskelusk så ska vi bara byta medicin. Den vi har fått nu är inga droppar utan en salva som ska läggas i ögat. Den är tydligen lite mer lättflytande än vad dropparna är och Åsa har gett dom första dosen idag på förmiddagen. Det hade gått bra och jag hoppas att det kommer att vara lite lättare att ge Java den här medicinen än den förra. Då hade vi "slagsmål" varje gång.

När vi var på apoteket så passade jag även på att inhandla en nackrage till mig själv. Har haft på mig den till och från under dagen, och gud vilken befrielse. Känner att jag kan slappna av i mina stackars muskler när den är på. Men jag måste säga att det känns lite bättre idag iaf än vad det gjorde igår. Förhoppningsvis är det på rätt väg. Har även fått massage både på jobbet och hemma och det gör fantastiskt mkt.

Nu på kvällen har vi haft besök av Malin och hennes nya flickvän Liza. En jättemysig tjej och jag tror att Malin har gjort ett riktigt kap där. :o)

Sitter nu och väntar på att få reda på utröstningsresultatet på Idol. Efter det så är det sängen som gäller. Ska köra Åsa på jobbet imorgon bitti och själv ska jag vara på mitt jobb kl 8:00. Då ska vi ha månadsmöte.

Natti, natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback