Utamanad... Igen...

Ja, här haglar utmaningarna.... Denna gången kommer det från frugan min. Man ska skriva om 6 saker som man är bra på. Tänkte, jag gör om utmaningen lite och skriver om 6 saker som jag är bra på när det gäller hundträning. Ja, så gör vi... :o)
Here we go...

1) Jag har förmågan att hålla mig lugn i dom allra flesta situationer. Har svårt att hetsa upp mig på appellplanen vilket gör att jag "oftast" har en hund som är ganska lugn i sinnet...

2) Tror nog att jag är ganska så konsekvent inom hundträningen. Är väl inte det när det gäller mitt övriga liv, men när det kommer till hundarna så vet dom nog exakt vart dom har mig.

3) Har relativt lätt för att växla mellan att vara sträng och "arg", för att i nästa sekund vara jätteglad och busig med vovven.

4) Har ganska så bra träningsmoral. Har jag bestämt mig för att träna så gör jag det. Enda anledningen till att jag inte går ut på träningsplanen är om jag absolut inte känner mig i form. Känns inte rättvist mot vovven då.

5) Är ganska bra på att avsluta träningen när det går som bäst. Men så var det inte förr.... När det gick bra så fortsatte och fortsatte jag, och så vart det kajko av allting. Men det där är nog en sån där sak som man lär sig. Självklart kan jag falla tillbaka ibland, och då är det ju bara att banka sig själv i huvudet med något hårt.

6) Tror att jag är en ganska så bra träningskamrat. Tycker om att hjälpa andra och kan lägga ner lika mkt tid på andra som jag gör på mig själv. Frugan tycker kanske att jag är lite väl hård ibland och säger saker på "fel sätt", men jag tror att jag har blivit lite bättre på det....

Ja, det var utmaningen det... Och nu ska jag skicka den vidare då... Jag utmanar:

Apan och Sunkens matte
http://www.apanbus.se/

Jolins matte
http://jolinochsole.blogg.se/

Qurres matte
http://qurage.blogg.se/

Avantis matte och husse
http://brannavagen38.wordpress.com/

Faras matte
http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=17891

Qujo och Tykos matte
http://www.qujo-tyko.se/

Men det var ju inte slut med det... Det hänger med en massa frågor som man ska svara på också.... Så det ska kopieras in och så ska man byta ut svaren till sina egna. Och här kommer det:

Hur många nycklar finns på din nyckelknippa?
En hemnyckel, en bilnyckel och en nyckel till takboxen. Sen jag har en nyckelknippa som går till jobbet som hakas på inför varje arbetsdag.


Vilken svordom använder du mest?
Det är nog det gamla klassiska, faaaaan..


Äger du en Ipod?
Vet inte ens vad det är, så modern är jag... :o)


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Den brukar vara ställd på halv sju, men jag brukar vakna innan den ringer.


Hur många resväskor äger du?
En riktig, sån där hård. Men sen finns det ju en massa andra sånna där mjuka i familjen också. Men jag säger som min fru, när vi åker på semester så är hela bilen en resväska.


Använder du flip-flops även när det är kallt ute?
Ehhh, nä... Det blir för kallt om tårna.


Var köper du dina matvaror ifrån?
Vi storhandlar oftast på OBS men småsaker handlas på ICA Sävar.


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Absolut!!!!


Har någon av dina vänner barn?
Jepp..


Har någon någonsin kallat dig lat?
Ha ha, frugan säger att jag är lat ofta.... :o) Jag skulle nog säga att jag är livsnjutare.... ;o)


Vilken cd ligger i din CD-spelare just nu?
Ingen aning faktiskt.. Längesedan jag lyssnade på en cd-skiva. Har mest på radion, Rix FM.


Föredrar du vanlig mjölk - eller chokladmjölk?
Beror på vad man ska äta till. Mjölk till pannkakor.. Men det är gott med chokladmjölk till frukost.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Njäää, tror inte det faktiskt...


När var senast någon stötte på dig?
Oj, det var så längesedan att jag inte minns...


Vad åt du till middag?
Har inte ätit middag idag ännu, men igår vart det pizza.


Använder du huvtröjor?
Jodå, men jag har inte många...


Kan du vissla?
Jodå, men det är nog en aning falskt.. :o)


Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nä, faktiskt inte...


Vem var den sista som ringde dig?
Java och Acctas uppfödare, Lisa.


Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Allt som går fort, fort, fort.... :o)


Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Ha ha, ja, det vet jag att det finns folk som gör. Det var någon som sa: Pratar inte folk om dig, så är du ingen... Kanske ligger något i det.


Vilket riktnummer befinner du dig i?
090


Tittade du på tecknat när du var liten?
Tyvärr var det väldigt lite tecknat på tv när jag var liten. Men julafton var ju en höjdpunkt. Sen var det ju det där programmet, Tecknade pärlor.


Hur många syskon har du?
Inga, är ensambarn.


Är du blyg inför det motsatta könet?
Nä, det tror jag nog inte att jag är.


Äger du några band t-shirts?
Inte en enda faktiskt.


När flög du senast?
Bröllopsresan till Paris för 2½ år sedan.


Hur många stolar står kring ditt köksbord?
5 st.


Läser du för skojs skull?
Absolut. Men jag är lite utav en periodare. Ibland läser jag hur mkt som helst, sen kan det gå flera år innan jag öppnar en bok. Läser mkt hundtidningar och kommer jag över en bra hundbok så läser jag gärna den.


Pratar du några andra språk förutom svenska?
En hjälplig engelska.


Diskar du din egen disk?
Vi har diskmaskin, men hade vi inte haft det så hade jag naturligtvis diskat.


Har du gråtit offentligt?
Många gånger.


Har du en stationär dator eller en laptop?
Både ock...


Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag är väl ingen sån som söker upp nya saker att lära mig, men när dom ramlar över mig så lär jag mig dom. :o)


Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Kanske skulle vara fräckt med en tatuering. Frågan är väl bara hur fräckt det är när man är gammal och rynkig.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Beror väl på. Vill han/hon göra det, så...


Kan du kasta macka?
Jag var en rackare på det när jag var mindre, men nu var det längesedan jag testade. Vet inte om talangen sitter i än. Får väl testa till sommaren.


Har du någonsin varit på Jamaica?
Nä, har inte rest så mkt. Förutom Norden så har jag varit i Tyskland, Egypten och Frankrike.


Vad har du med dig in på bion?
En stor cola och massvis med popcorn.


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Allt som hade med labb och provtagning att göra. Mikrobiologi är också kul, men svårt som sjutton.


Gillar du att flyga flygplan?
NEJ.... Flyger bara om jag måste, och aldrig ensam.


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlig.


Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Va? Fattar inte frågan.... Man kan väl inte bli attraherad av något som man tycker är oattraktivt??


När sov du senast på golvet?
Tror aldrig jag har gjort det om man inte menar att man har sovit på en madrass. I så fall så var det hos frugans mamma för något år sedan.


Vilken är din favoritdrink?
Dricker inte så mkt drinkar. Blir det sånt, så blir det mest grogg faktiskt. Allra helst dricker jag rödvin.


Gillar du din boendesituation?

Älskar den!!!


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Skulle kunna tänka mig att jag behöver 8 timmar för att må riktigt bra.


Äter du frukost dagligen?

Väldigt sällan. Har lite svårt för att äta precis när jag vaknat.


Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Njaä, det skulle jag väl inte säga. Visst har man mkt att göra ibland, men jag tror inte att jag är någon stressig person direkt.


Vilken är din favoritfrukt?

Hmm, svår fråga. Gillar banan.... Men många frukter är goda.


Hur gammal blir du nästa födelsedag?

33 år.


Tror du på liv på andra planeter?

Det vore väl vädigt egoistiskt att tro att det bara finns vi i hela universum.


Tror du att Gud är man eller kvinna?

Vet inte ens om jag tror att han/hon/det finns. Tror på ödet jag..


Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Det fanns en politiker som hette Camilla när jag föddes. Mamma hörde namnet och på den vägen är det.


Gillar du senap?

Det är gott.


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Skulle väl kunna göra det, men det är inget som jag känner att jag måste göra.


Sover du på sida, mage eller rygg?

Tror att det är mest på sidan åt ena eller andra hållet. Svårt att veta, man sover ju liksom.. :o)


Tycker du om att krama folk?

Älskar att kramas.....


Skulle du säga att du är trendig?

Ha ha, trend, vad är det????


Äger du en digitalkamera?

Jepp, vi är inne på vår andra..


Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?

Har ingen faktiskt. Men jag älskar filmerna.


Tycker du att du är attraktiv?

Inte direkt.


Vad är du allergisk emot?
Getingar.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nope, älskar kött.


Om du var född med motsatt kön, vad hade du hetat?

Ingen aning faktiskt. Tror aldrig att mina föräldrar har sagt det.

*pheiw* Nu var det klart. Många frågor blir det.....

Har haft en lugn, härlig, ledig dag idag. Tog oss ut i blåsten för en prommis innan det blev mörkt, sen har jag mest suttit och fixat med klubbens hemsida.

Har inte märkt något konstigt på Java efter gårdagens äckelätning, som tur är. Hon är sitt vanliga, glada jag... ;o)

Nu orkar jag inte skriva nått mer. Har skrivit nog för idag tycker jag.... :o)

¤Onormala är dom människor som aldrig byter åsikt.¤


Kommentarer
Postat av: Christine

GUDARS SKYMNING !!!!!!!!
Jaja, kommer under veckan, MEN om jag hinner alla följdfrågorna vete tusan ;)
Cheeeezzzzus alltså!
//Ha det så länge
Kramisar
Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback