Så var det helg igen...

Vill börja med att gratulera mamma Raskabo Indra som numera tilltalas KORAD Raskabo Indra... :o) Hon har idag gått igenom exteriörbeskrivningen med godkänt resultat. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!
Måste även säga grattis till Torsten och Raskabo Irrac som blivit uppflyttad till högre skydd!!! Stort grattis!!! 

Nu har sviterna efter kortisonsprutorna lagt sig. Känns faktiskt riktigt bra, förutom leden i fingret. Ja, ja, man kan inte få 100%...

Var som sagt hemma från jobbet i torsdags efter att jag hade varit hos läkaren. Igår jobbade jag som vanligt och på kvällen så vart det lite mys i soffan med glass och Idol...

Klev upp kvart i sju i morse med tanken att jag skulle hinna träna lite lydnad innan jag for på jobbet... Men så blev det inte. Tiden bara flög iväg och helt plötsligt så var det time att fara. Fick mig lite gröt i magen innan av snälla svärmor...

På jobbet var det helt hysteriskt mkt att göra. Verkar som om vi är inne i en valpboom nu... Många som kommer in och kikar läget och berättar att dom ska hämta hem en valp om några veckor. Har även haft sällskap på jobbet idag. Ann kommer att jobba lördagar med oss, ja kanske inte varje lördag, men nästan. Iaf dom lördagarna hon kan. Jag ska även jobba nästa lördag och då ska Ann också jobba. Känns jätteskönt att inte behöva vara ensam ifall det blir fullt med folk i butiken. Jag kan t om gå på toa och kissa utan att stressa ihjäl mig... ;o)

Under tiden som jag var på jobbet så var det lite terapiarbete här hemma. Frugans brorsa har träffat en ny tjej som är livrädd för hundar. Tydligen vart hon jagad flera kvarter av en schäfer när hon var liten och tydligen så var hon så rädd idag att hon knappt vågade gå in i vårt kök, trots att hundarna var instängda i hundrummet. Men efter ca 1½ timma så kunde hon stå en bit från kompostgallret och titta på hundarna bakom utan att skaka.... Måste vara jättehemskt att vara så hundrädd, snacka om handikapp... Jag menar, det finns ju en hel del hundar ute i landet.... Ja, vi får väl se om vi kan hjälpa henne genom att visa att det faktiskt finns snälla schäfrar också.. :o) Java är ju en ganska bra terapihund eftersom hon är så mild och go inne. Ute är det full fart men inne gör hon inte mkt väsen av sig. Accta får vi nog slussa in i ett senare skede, hon är lite för vild ännu för att funka som terapivovve... ;o)

Efter en härlig promenad med vovvarna efter jobbet så sitter man nu här i soffan och gonar sig. For förbi godishuset på vägen hem, så jag ska alldeles strax gå ner och hämta den lilla påsen... *mmmmm*

Ha nu en härlig helg!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback